oyvjak Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Har en gammel AMD XP1600+ som har en CPU vifte som bråker noe sinnsykt, og lurte på om CPUen overlever hvis jeg tar av vifta og bare bruker kjøleribba. Er vel egentlig bare en måte å finne det ut på, men tenkte jeg skulle spørre her først. Tenker jeg starter opp maskinen med speedfan og tar av vifta (ikke plugger ut) mens maskinen går og ser hvordan det går. Alternativt kan jeg sette på en 80mm jeg har liggende. Edit: Innlegg nr. 300. Endret 8. mai 2005 av ivellios Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Sett på en liten viftestyring til 50 kr.Tror det blir for dårlig kjøling uten vifte da ribba er vel en vanlig aluminiumsribbe. Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Vanlig aluminium ja. Prøvde å skru av vifta, men dum som jeg var skrudde jeg ikke av maskinen først. En av skruene kom borti viftebladene og sendte et av bladene rett inn under tommelfingerneglen min. Vifta er jo ubrukelig nå, siden den er så ubalansert. Satte på en 80mm. Idle temp på 34-36ºC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå