Winkey Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Noen som har ei god blokk å anbefale til Gainward 6800GT? Er drittlei av bråket! Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) AC vannblokk, aquagraFX, 6800, rev.2 aquagraFX 6800 (GT/Ultra) Kombinert GPU- og RAM vannblokk for skjermkort basert på nVidia 6800 referansedesign. Vannblokken vil også kjøle skjermkortets spenningsregulator. Vannblokken er tilvirket av sortanodisert aluminium og er såpass flat at den ikke sperrer for inntilliggende PCI spor. Anlegg mot GPU er fjærbelastet for å "fange opp" eventuelle høydeforskjeller mellom GPU overflate og RAM. Gjengedimensjon slangenippler = 1/8" BSP. Endret 8. mai 2005 av _tHokA_ Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Eller DD Nv68, om du vil ha em kobber blokk med 1/2" nippler. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DDDD6800 Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 AC vannblokk, aquagraFX, 6800, rev.2 aquagraFX 6800 (GT/Ultra) Kombinert GPU- og RAM vannblokk for skjermkort basert på nVidia 6800 referansedesign. Vannblokken vil også kjøle skjermkortets spenningsregulator. Vannblokken er tilvirket av sortanodisert aluminium og er såpass flat at den ikke sperrer for inntilliggende PCI spor. Anlegg mot GPU er fjærbelastet for å "fange opp" eventuelle høydeforskjeller mellom GPU overflate og RAM. Gjengedimensjon slangenippler = 1/8" BSP. jeg har tildels DÅRLIG erfaring med å bruke slike "kombiblokker" som skal kjøle både GPU og minne (jeg brukte den avbildede versjonen)... vanskelig å forsikre seg om at man har bra kontakt til både GPU og minnebrikker, og høydeforskjellene mellom disse varierer også fra produsent til produsent.... den avbildede skal ta høyde for det ved å fjærbelaste kontakten mot GPU, men erfaringen min tilsier at det ikke fungerer optimalt.. anbefaler å gå for en blokk som KUN tar GPU'en. GPU tempen min gikk ned 15 grader når jeg byttet til en som tok bare GPU.. se signatur... Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Enig med Svingstang. Har den på bildet.. Er ikke spesiellt fornøyd med temperaturene. Tror jeg har montert den 20 ganger for å være sikker på å få god kontakt, men fortsatt like varm.. Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) har forresten en slik blokk du kan få kjøpt av meg AC vannblokk, aquagraFX, 6800, rev.2 altså Endret 9. mai 2005 av svingstang Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 I ly av skandalen av montering av Zalmans kjøleløsning trenger jeg også en blokk for kjøling av GPU og RAM. Jeg trenger kjøling av RAM også, siden det ikke er noen vifter i systemet, og det fører til svært høy temperatur også på RAM'en. aquagraFX, 6800, rev.2 - er det noe å satse på? Er den av aluminium? Forstår det slik at siden CPU/vanntanken min er i aluminium, er det ikke heldig å blande inn kobber. Hva trengs i tillegg for å få den til å passe i mitt eksisterende Zalman reserator-system? (aner ikke hva størrelsen på slangene er?) Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) jfr. test jeg fant på internett, the great www, er visst Watercool Heatkiller GPU Rev. 2.0 Nvidia ganske bra. edit: jeg hadde tenkt å bestille en sammen med grafikk-kortet, men komplett anbefalte meg å styre unna vannkjøling. Jeg tror mao. jeg drøyer det til jeg evnt blir plaget av viftestøy og/eller dårlig fps. Endret 12. mai 2005 av DaButcher Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå