Gå til innhold

Vannkjøleblokk til Gainward 6800GT?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ac23361.jpg

AC vannblokk, aquagraFX, 6800, rev.2

aquagraFX 6800 (GT/Ultra)

Kombinert GPU- og RAM vannblokk for skjermkort basert på nVidia 6800 referansedesign. Vannblokken vil også kjøle skjermkortets spenningsregulator. Vannblokken er tilvirket av sortanodisert aluminium og er såpass flat at den ikke sperrer for inntilliggende PCI spor.

Anlegg mot GPU er fjærbelastet for å "fange opp" eventuelle høydeforskjeller mellom GPU overflate og RAM. 

Gjengedimensjon slangenippler = 1/8" BSP.

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
ac23361.jpg

AC vannblokk, aquagraFX, 6800, rev.2

aquagraFX 6800 (GT/Ultra)

Kombinert GPU- og RAM vannblokk for skjermkort basert på nVidia 6800 referansedesign. Vannblokken vil også kjøle skjermkortets spenningsregulator. Vannblokken er tilvirket av sortanodisert aluminium og er såpass flat at den ikke sperrer for inntilliggende PCI spor.

Anlegg mot GPU er fjærbelastet for å "fange opp" eventuelle høydeforskjeller mellom GPU overflate og RAM. 

Gjengedimensjon slangenippler = 1/8" BSP.

jeg har tildels DÅRLIG erfaring med å bruke slike "kombiblokker" som skal kjøle både GPU og minne (jeg brukte den avbildede versjonen)... vanskelig å forsikre seg om at man har bra kontakt til både GPU og minnebrikker, og høydeforskjellene mellom disse varierer også fra produsent til produsent.... den avbildede skal ta høyde for det ved å fjærbelaste kontakten mot GPU, men erfaringen min tilsier at det ikke fungerer optimalt..

anbefaler å gå for en blokk som KUN tar GPU'en. GPU tempen min gikk ned 15 grader når jeg byttet til en som tok bare GPU.. se signatur...

Lenke til kommentar

I ly av skandalen av montering av Zalmans kjøleløsning trenger jeg også en blokk for kjøling av GPU og RAM.

Jeg trenger kjøling av RAM også, siden det ikke er noen vifter i systemet, og det fører til svært høy temperatur også på RAM'en.

aquagraFX, 6800, rev.2 - er det noe å satse på? Er den av aluminium? Forstår det slik at siden CPU/vanntanken min er i aluminium, er det ikke heldig å blande inn kobber.

Hva trengs i tillegg for å få den til å passe i mitt eksisterende Zalman reserator-system? (aner ikke hva størrelsen på slangene er?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...