Gå til innhold

Netshop 1557GLS - erfaringer med spill

Anbefalte innlegg

Hei.

Har testet denne lille saken en del nå, i ca. to uker. Tenkte å gi litt info om maskinens ytelse i de mest populære spillene, da jeg ser en del spørsmål rundt dette. Spillene jeg har testet så langt er:

World of Warcraft

Half Life 2

Counter-Strike: Source

Counter-Strike 1.6

Vil si forøvrig at jeg kjøpte modellen med 64mb Radeon 9700-kortet, samt bare 512mb RAM. Og 1.7g prosessoren. HDD RPM er 5400.

Jeg har testet med både modifiserte ATI Catalyst-drivere, og Omegadrivers. Merket null forskjell på de to, men gadd ikke å måle noe heller da det ikke er så viktig.

World of Warcraft kjører helt flott. 1280x1024 oppløsning, 24bitcolor/24bit depth, med alle shader effekter skrudd på, texture og environment detaljet til "High". Selvfølgelig går det ikke så bra i store spiller-samlinger som Orgrimmar, men er til å forvente pga 512mb ram. Når maskinen ikke laster data fra HD, er frameraten ganske høy, jeg vil tippe rundt 70-80 (med instillingene på som over). I Windowed-modus ser jeg ingen betydelig drop i framerate, kjører da med Windows-oppløsning til 1400x1050.

Half-Life 2, her kjører vi med 1024x768, de fleste detail-levels satt til High, og noen til Medium.

Også her blir 512mb RAM en flaskehals mht. loading-tider, men er som sagt til å forvente. Frameraten ligger i gjennomsnitt på rundt 60-70 med disse instillingene.

Counter-Strike:Source. Her begynner maskinen å slite litt. Jeg vet ikke om det er 512mb RAMen som gjør det, men på en tilfeldig server med 16 spillere går frameraten i dass. Den vil ligge på rundt 40 her, og dette er ikke tålbart for de fleste vil jeg tro. Samme grafikkinstillingene som i Half-Life 2, med en del tweaking tipper jeg at frameraten vil nå et spillbart nivå, men spillet vil ikke se så bra ut.

CS 1.6, max oppløsning (men hvem bruker vel det i dette spillet?), får 100fps, som er max. Ingen overraskelse her.

--

Kommer til å teste med litt flere spill senere, EverQuest 2 og noen nyere utgivelser. Om noen har testet andre spill, eller har andre erfaringer med de samme spillene, er jeg interessert i å høre dem.

For øvrig, jeg tror ikke det skal ha så forferdelig mye å si om du kjøper 64- eller 128mb versjonen av 9700-kortet, jeg synes jeg leste en post her om nettop dette.

[edit: Jeg vil legge til at jeg ikke har overklokket skjermkortet på denne.]

Endret av clonicx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har 1557GLS , 1gb ram , 80gb harddisk , 1.7 ghz cpu`n og 128mb ati9700 kortet.

Kjører krevende spill som battlefield serien glatt, cs glatt.. digger den pcn ass

Heldiggris som kjører CS glatt, det er jo bare helt sykt! :p

Lenke til kommentar

Har 1557gls, 1Gb ram, 128Mb skjermk., 1,7 GHz, 80Gb 5400HD

Har hatt maskinen i to måneder og er jättefornøyd med den. Kan jo brukes til alt, og har også lang batteritid selv på krevende oppgaver.

Kjører Halflife2 og CS med høy grafikkvalitet uten problemer, men det er nok sant at HDhastigheten er den største bøygen for å få maksimal ytelse. Tenkte derfor å investere i ekstern USB el FW HD, noen tips til gode kjøp her?

Har likevel hatt problemer med å installere noen prog/spill, fordi installasjonsprogrammet finner feil cpu hastighet. Det kan se ut som den finner FSB hastigheten, eller at cpu'en setter ned sin hastighet når den ikke har bruk for mer. Er det noen som har et tips til å fixe dette? Har XP Home, er det mulig å gjøre noe i systemet der for å sette cpuspeed til maks?

Og er det noen som har linker til bios- og radeon driverupdates til maskinen?

Lenke til kommentar

Fikk min 1557 gls for 14 dager siden har ikke testa den på andre spill en warcraft 3 og world of warcraft, men var svært godt fornøyd med resultatet. Maskina loadet faktisk baner i wc3 like raskt som min stasjonere maskin. (2.53 Ghz, 1024mb pc 2700, p4g8x deluxe, 9800 pro 128mb og wd 200Gb s-ata hd)

1557 gls specs: 512mb ram, 60 Gb 7200 hd, 128mb skjermkort og 1.7 GHz cpu.

Eneste jeg kunne tenkt meg var 512 mb ram til, men det strakk ikke budsjettet til.

Lenke til kommentar

Har også 1557GLS (2.0Ghz Dothan, 9700-128mb, 80gb 5400rpm, dvd+/-, 1024mb ram)

Har bare spilt CS og Sims 2, og de gjekk HELT strålende!

Angrer ikkje på dette kjøpet, eller kansje på overdrevne spesifikasjoner. :p

Ble litt i det meste laget for en fattig 15-åring..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...