Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Det er MYE forskjell på å klokke MW og Prescott!

Det er en påstand..

Jeg har ikke den erfaringen..

I mitt P4-system (nevnt ovenfor) hadde jeg først en 2.6NW.. den gikk glatt på 3.2 dvs. FSB250 uten at jeg behøvde stille VCore...

Før jeg rakk å klokke noe videre kjøpte jeg Prescott'n og flyttet NW'n over i ett annet system.. (Den sitter nå i ett Biostar Via PM800 mAtx HK)..

Nok en gang:

Jeg har bare hatt gode erfaringer med Intel CPU'er mht. klokking/RAM-brikker, med AMD CPU'er noe mer blandet.. selv om den beste prosentvise klokken min pt. er oppnådd med en A64 2800+.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme prossesoren. P4 2.8 Northwood. Jeg er ny på forumet og vet ikke om dette er riktige plassen å legge spm, men jeg prøver.

Jeg har et ASUS P4C800-DELUXE. I biosen er det en overklokkingsfunksjon for cpu`en som gjør at jeg kan overklokke 10, 20 eller 30%. Men visst jeg overklokker via denne funksjonen, overklokkes RAM`en sammen med cpu`en? Og i så fall.. Er det farlig? :hmm: Har 2stk twinmos pc3200 512 mb som kjører i dual.

Uansett så kjører jeg min P4 på 20% overklokking eller 3360 Mhz. Er det skadelig for ram`en hvis den klokkes den og?

Alle svar mottaes med TAKK!!! :D

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er direkte farlig.. Men min ram tålte det ikke. men ramen fungerer fåreløbig akkuart som før jeg klokket den, og det kommer den sikkert altid til å gjøre.. (klokket ramen sammen med CPUen helt til til 3.4(->3400/14=243MHz), altså ikke dividert ramen)

(Jeg kjørte ikke CPUen på 3.4 mer enn noen min, men har kjørt den noen timer på 3.2..)

jeg fikk melding om at "minnet kunne ikke vere "read", og det gjør jeg faktisk enda, nå som den kjører på 2.9GHz>207MHz (2900/14=207)

Men om ramen er overklokket like mye som CPUen eller ikke, ser du på om den er dividert med CPUen.

(Hvis ramen står til 1:1 eller By CPU, er den ikke dividert...)

TL1000S Blant annet har forklart en del av dette under denne posten.

Men hvis du ikke får opp noen sån melding mens du spiller eller noe som jeg fikk eller liknende, skal det gå snertefritt for ramen..

Hvis du dividerer den på 5:4, må CPUen kjøre på 250MHz (14x250=3.5GHz) får at minnet skal beholde org.klokken (200MHz)

Edit: Ja dette er perfekt sted for å legge inn spørsmåle(ne) ditt! :yes:

Velkommen til forumet foresten!

Endret av Stian_t
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...