colombo230 Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Når jeg kobler PCen til TVen for å se divx-filmer får jeg en irriterende bevegende strek på TVen som ikke går bort. Jeg bruker s-video ut fra grafikkortet (forøvrig et geforce2 gts), og en s-video overgang fra scart på TVen. Noen som vet hvordan man kan få fjernet denne streken, eller er det bare TVen som er dårlig? TVen er en 29" 4:3 format, par-tre år gammel. Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Hvis det er snakk om en horisontal strek som beveger seg sakte (dvs. bruker noen sekunder på å forflytte seg over skjermen), kan det være snakk om intereferens mellom signalet fra tuneren i tv'en og signalet fra skjermkortet. Du kan prøve å tune inn til en kanal uten sending (dvs. med bare snø), før du velger AV-inn... Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 Det er nøyaktig en slik beskrivelse av streken som er korrekt, beklager at jeg ikke utdypte meg bedre. Jeg kommmer nå til å prøve det du sier, men skal jeg først bare la TVen stå på en "snø"-kanal, før jeg trykker AV/0 for å få inn PC-bildet? Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 14. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2002 Noen som vet...? Lenke til kommentar
Borf Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 sett kontakten sjikeligt i, har same problemet viss s-video kontakten står litt skjeivt i Lenke til kommentar
diselmink Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Det er nok støy fra f.eks PC'en. Har hatt samme problemet med dårlig skjermede pc-skjermer tett inntil hverandre. Løsningen i mitt tilfelle var å putte ene sidedekselet fra pc'en i mellom skjermene. Hadde også problem en gang med en gammel IBM 14" skjerm (Brukte den til serveren) som tydeligvis ikke var godt skjermet. Den sto på venstre side av pc'en min, og så fort jeg tok vekk sidedekselet ble pc'en skikkelig ustabil. Plasserte jeg dekselet imellom gikk det bra. Støyskjerming = teh winnar :smile: Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 13:56, colombo230 skrev:Det er nøyaktig en slik beskrivelse av streken som er korrekt, beklager at jeg ikke utdypte meg bedre. Jeg kommmer nå til å prøve det du sier, men skal jeg først bare la TVen stå på en "snø"-kanal, før jeg trykker AV/0 for å få inn PC-bildet? Ja, nettopp... En PC-skjerm er neppe årsak til problemet, siden disse vanligvis har høyere oppdateringsfrekvens enn 50hz. Du bør også prøve å skru av eller koble fra andre apparater som evt. er tilkoblet (video, spillkonsoller, etc.). [ Denne Melding var redigert av: kingkong på 2002-07-16 00:08 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå