vihovde Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Tilgang til en annen maskin i trådløs "nettverk". Har 2 maskiner i huset. Begge kjører Windows XP Pro (norsk). Min hovedmaskin er koblet direkte til ADSL og er koblet til en router som leverer internett til maskin nummer 2. Men kan jeg få tilgang til ALLE filer og mapper som befinner seg på maskin nummer 2 ? I tilfelle hvordan ? Vær snill å fortell meg dette SAGTE slik at en 7 åring kan forstå dette, da jeg ikke er en "racer" på data Lenke til kommentar
Timur Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Regner med at alt du trenger å gjøre er å opprette et hjemmenettverk. Gjør slik for å danne et hjemmenettverk: Trykk på Start -> Mine Nettverksteder (evt. ligger den under "Andre Steder" til venstre på min datamaskin) Trykk så på "Innstaler et lite hjemmenettverk eller et lite kontorverk". Så trykker du Neste -> Neste -> Trykk "annet" og deretter Neste. Så velger du den øverste hvor det står "Denne Datamaskinen kobler direkte til, eller gjennom en..." så trykker du Neste og Neste enda engang ( ) Nå kan du skrive en beskrivelse av pc'en f.eks "Hovedpcen". Trykk Neste og velg et navn på det du vil nettverket skal hete. F.eks Snoopy (Eneste jeg kom på ) Så trykker du "Neste" to ganger. Deretter trykker du fullfør. Nå gjør du akkurat det samme på den bærbare pcen. Start begge maskinene på nytt. Hvis du går innpå "Mine Nettverksteder" nå, og trykker "Vis datamaskiner i arbeidsgruppen" så skal både den bærbare og hovedpcen vises der. Hvis ikke har du (eller jeg ) gjort noe galt. For så å dele en mappe med filer må du først gjøre dette: Gå innpå "Min Datamaskin". Oppe i selve vinduet ser du et sted det står "Verktøy" trykk der og velg "Mappealternativer". Deretter går du på "Vis" og gjør slik at det ikke er noen kryss på "Bruk enkel fildeling". Da er alt klart, det eneste som gjenstår er å dele den mappa med filmer. Gå til Hardisken/mappa hvor den mappa med filmer ligger, og høyreklikk på den og trykk egenskaper. Trykk på "Deling" og trykk "Del denne mappen". Jeg har nogenlunde likt oppsett som deg så tror at dette skal funke hos deg òg. Edit: Innlegg nr. 666 ( ) Endret 8. mai 2005 av Timur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå