Gå til innhold

WORD, copy/paste problemer...

Anbefalte innlegg

Hei, driver på med en skoleoppgave om Harry Potter og siden jeg er for lat til å skrive det selv så tenkte jeg at jeg bare skulle copy/paste det inn (ingen stygge bemerkninger takk).

Så er det slik at jeg gjerne skulle hatt denne teksten inn på word. Men når jeg paster den inn blir det store mellom mellom "tekststykkenne".

Eksempel:

Slikt blir det:

Jajajajaja, huffamei jeg vil jo bare kopiere.

hahaha lol!

Når jeg trykker backspace for å få "hahaha lol!" en linje opp skjer dette:

Jajajajaja, huffamei jeg vil jo bare kopiere.hahaha lol!

Altså det kommer en linje mellom når jeg skal trykke enter, jeg vil gjerne bare ha den rett under, så det blir et avsnitt. Ikke ha et helt mellom rom!

Jeg har prøvd å først legge det i tekstdokument og så kopiere derfra til word, men det funket heller ikke...

PLS noen hjelp meg! :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke sikker på om jeg skjønte HELT hva du mente, men har du prøvd å merke hele teksten som er limt inn i Word og endre tekst-type til normal? evt. gå inn under format - avsnitt og sett avsnitt til enkel? kanskje det hjelper!

Lenke til kommentar

Først og fremst: Sannsynligheten for at din lærer kjenner til denne og liknende sider er rimelig stor. De fleste lærere i dag bruker søkeverktøyene aktivt for å avsløre denne formen for "stilskriving".

Så til det det gjelder: Originalteksten er skrevet med både automatisk avstand mellom avsnittene (like stor avstand som skriftstørrelsen) og et ekstra tomt avsnitt mellom hvert tekstavsnitt.

For at teksten skal være lesevennlig bør det være avstand mellom hvert avsnitt på omtrent det samme som skriftstørrelsen. Hvis du av en eller annen grunn ikke ønsker det kan du trykke Ctrl + A, klikke Format -> Avsnitt... og endre avstand før og etter til 0 pt. Deretter kan du fjerne de blanke avsnittene mellom hvert tekstavsnitt. For lettere å se hvorfor formateringene er som de er kan du klikke knappen for å vise og skjule avsnittsmerker (ser ut som en speilvendt P). Det vil da vises speilvendte P-er for hvert avsnittsskift i dokumentet.

regner med at hvis han tar av avsnitt så ordner deg seg.

Og hvordan "tar du av" avsnitt om jeg tør spørre?

Lenke til kommentar

ja, hadde jeg bare huska det så. har ikke brukt denne funksjonen siden undomsskolen.

når man har engelsk Office gjør man dette:

i Word: Format->Paragraph mest sannsynlig står Line spacing på 1.5 lines. trådstarter skal sette den til Single. da skal alt bli som normalt.

husk bare å marker all teksten før du endrer avsnittene.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...