Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kjærringråd mot vond hals!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bruk av spiritus er for å drepe bakterier ja. Ser andre som bruker en liten clunc ett eller annet alkoholbassert ... så det går under samme kategori regner eg med.

Har til og med snakket med en sykepleier som mente at bruk av spiritus (eller hjembrent den gangen) var helt konge. Men i mitt tilfelle så utsatte den kun problemene. (quart festival for noen år siden).

Men skyldes halsen virus ... da er det ingenting som hjelper i hele verden. virus er lissom virus.

Lenke til kommentar
virus er lissom virus

ikke mye som tar knekken på de nei.

Varme drikker, fikk alltid hibisqus te når jeg var liten, men en ekstra go´slump med sukker i bunn.

(sikkert derfor jeg ikke takler te uten sukker nå).

en halspastill med sterk smak (fishermans osv) er også digg for da "klør" man seg ikke i halsen med tunga. Lar det irriterte området være i fred er min teori.

ps fishermans funker også godt om man vil ha en klesvask som lukter friskt. Glemte en pakke i en klesvask og var temmelig forfriskende å hive på seg t-skjorte og boxer som lukta grønn fisherman´s

Lenke til kommentar

tok ett glass med vann å hadde noen dråper vademecium oppi.. så gurglet jeg det.

dette gjorte jeg i går og i dag er jeg nesten helt fri for halsmerter :w00t:

men det kommer sikkert tilbake ;)

varm melk med oboy oppi hjalp faktisk ganske bra,, i en stund :p

det med sprit å baileys blir litt vanskelig å få tak i her hjemme.. er bare 15 år da ;)

Lenke til kommentar
tok ett glass med vann å hadde noen dråper vademecium oppi.. så gurglet jeg det.

det med sprit å baileys blir litt vanskelig å få tak i her hjemme.. er bare 15 år da ;)

Bah, det er da av medisinske grunner ;)

Og jeg er temmelig sikker på at du vet hvor mor og far har satt godsakene :p

Lenke til kommentar

Bah, det er da av medisinske grunner ;)

Og jeg er temmelig sikker på at du vet hvor mor og far har satt godsakene :p

hehe.. ja d veit jeg :p

men ikke så smart mens de er hjemme da ;)

kan jo si at det medisinke årsaker ja :innocent:

Lenke til kommentar

En ting som jeg tror du faktisk burde prøve, so muligens faktisk kan hjelpe, er å trene deg skikkelig svett. (skikkelig svett) Og så dusje umiddelbart etterå, før svetten tørker. På den måten får su svettet ut mye dritt, men samtitdig fjernet det fra huden med en gang (For svette som blir igjen på huden mens du er syk, gjør vondt verre)

Det er ihvertfall mitt forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...