jfauskan Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Jeg har drivere til det ene nettverks kortet på en dos diskett.Der er to drivere SCO Unix 5.0 og Unixware7.Hvilken skall jeg bruke.Og hvordan får jeg tilgang til filene.Har prøvd det meste av komandoer for å lese en dos diskett. Lenke til kommentar
Kong_Ari Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Dersom smoothwall er en spesialisert micro-distribusjon, så har de kanskje ikke tatt med støtte for msdos-filsystemet i kernelen? Uansett, dersom Linux-distribusjonen har støtte for det, er det bare å "mounte" disketten, så finner du innholdet i f.eks. /mnt/floppy-katalogen. Lenke til kommentar
jfauskan Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2002 Ja det er en mini distro.Når jeg prøver å monte floppy får jeg opp at det må angi filtype prøvde med vfat.Fikk da:fs type vfat not suported by kernel. Er det noen andre måter å få løst dette problemet. Lenke til kommentar
Kong_Ari Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Tror nok at det enkleste er å bytte distribusjon, ja... Det finnes dessuten nok av firewall-distribusjoner å prøve seg på, se på http://www.distrowatch.com e.l. Kjører RedHat selv, siden jeg ikke har funnet noen micro-distribusjon som har alle de driverne jeg trenger.. :smile: Lenke til kommentar
lif Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 00:23, jfauskan skrev:Jeg har drivere til det ene nettverks kortet på en dos diskett.Der er to drivere SCO Unix 5.0 og Unixware7.Hvilken skall jeg bruke.Og hvordan får jeg tilgang til filene.Har prøvd det meste av komandoer for å lese en dos diskett. Unnskyld, men skal du bruke driverne til smoothwall? I så fall kan du bare glemme det. Linux bruker sine egne drivere som er bygget inn i kjernen (eller som moduler til kjernen) Foresten, hvilket nettverkskort er det du har? Lenke til kommentar
jfauskan Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 Kortet er et SMC EZ Card 10/100 PCI Ethernet Adapter SMC1255Series. Det ble sagt at det skulle kunne brukes til linux. I manualen står det linux oppført under unix drivere. Lenke til kommentar
lif Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 02:22, jfauskan skrev:Kortet er et SMC EZ Card 10/100 PCI Ethernet Adapter SMC1255Series.Det ble sagt at det skulle kunne brukes til linux.I manualen står det linux oppført under unix drivere. Jeg tror dette kortet er støttet is Smoothwall driveren du skal bruke er tulip. Men i Smoothwall må du velge driver i installasjonen. Det er ikke mulig siden... Prøv... Lenke til kommentar
oster_fjorden Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 har faktisk den cd'en . med drivere. men trur ikke eg klarer å sende det ut til deg. står noe om windos bukere ... sett inn cd osv. eg bruker win. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå