Gå til innhold

Nytt kabinett - Mercury 7105?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe nytt kabinett. Skal ikke kjøpe noe jalla fjortis greier bare så det er sagt! Har sett litt på Mercury 7105 men har et par spørsmål:

1. På målene står det at kabinettet er 51 cm høyt. Men i teksten står det at kabinettet bare er 43 cm høyt uten bøyler og at bøylene er 4 cm. Jeg trenger et litt større kabinett enn det jeg har nå, så jeg håper på det er 51 cm uten bøyler :p

2. Det står ingenting om at det følger med vifter eller ikke, så regner med det ikke følger med?

3. Er det noen som har erfaring med om sidedøren er lett å få av, eller om man må til med masse verktøy å greier?

Tusen takk for hjelp :w00t:

Edit: Lurer forresten på om noen har tips til hvilke vifter jeg bør bestille til det?

Endret av ådne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok bare 43cm høyt ja, så det blir kanskje i minste laget for deg? :hmm:

Står det ikke at det følger med vifter, så følger det ikke med vifter, men Papst eller MIST-vifter er å annbefale, hvis du kan bestille fra en annen nettbutikk, så ville jeg definitivt annbefale SilenX-vifter fra vendur.no

Tror ikke du trenger noe verktøy for å ta av døren, pleier å være to thumbscrews du må skru ut (skrus ut med fingrene) og ett håndtak som du må dra i ;)

Håper dette hjalp deg, men husk på at jeg ikke har dette kabinettet selv

Lenke til kommentar

Er kabinettet dypt så kan det veie opp for litt av mangel i høyde. Bra om kabinettet er rundt 55-60 cm i dybden.

Jeg hadde et gammalt aopen maxitower, men pga at det bare var 45 cm dypt, ble det dårlig plass selv om det var høyt. Gikk til et lianli miditower og følte jeg hadde bedre plass i det.

Lenke til kommentar
Det står det er 51 cm høyt på komplett og...?

De regner den fulle høyden, så det er nok noen som har blitt skuffet over litt liten plass når de har fått det. Litt for mye feilinfo/manglende info på noen webshop`s, desværre :no:

Lenke til kommentar

Noen som har noen andre anbefalinger?

Kabinettet skal ikke være noe fjortiss kabinett, det bør ha plass til mange vifter (ikke vannkjøling), større enn mercury kabinettet....

Er vel egentlig bare de kravene jeg har...:D

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...