Eltav Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Hei. Da jeg skulle se på en film med region 2 i går fikk jeg beskjed om at DVD-stasjonen var satt til region 1, og at jeg måtte bytte region for å spille av filmen. Dette syns jeg var merkelig siden jeg har spilt av filmer med både region 1 og 2 tidligere uten å måtte drive på å bytte region. Jeg har en Nec ND-2510A DVD-brenner. Sjekket i "Egenskaper" for DVD-stasjonen, og fikk fram følgende melding: "ADVARSEL! Du kan endre området et begrenset antall ganger. Når gjenstående endringer når null, kan du ikke endre område selv om du installerer Windows på nytt eller flytter DVD-stasjonen til en annen datamaskin. Gjenstående endringer: 0" De aller fleste filmene mine er region 2, så hvordan i huleste kan men forandre på dette? Må jeg kjøpe ny DVD-brenner? Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Du kan se om du finner en firmware oppgradering, til spilleren din, som er sonefri Lenke til kommentar
Konge Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Har du flashet din NEC brenner med en RPC1 firmware ? For om du ikke har gjort det vil brenneren la deg bytte region ett visst antall ganger før den låses til siste satte region . Lenke til kommentar
Eltav Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Tusen takk for kjapt svar! Dette er helt nytt for meg, og det ser ut som det er litt å sette seg inn i. Men da har jeg i alle fall noe å bruke søndagen på. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Det vanlige er å stikke til http://tdb.rpc1.org/ Finn din modell og en firmware som setter rpc1 Flash Lenke til kommentar
Eltav Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Takker og bukker! Det funka fint! Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Husk! Hvis du flasher med uoffisiell firmware så mister du garantien. Lenke til kommentar
khare Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Jeg bruker programmet SlySoft AnyDVD for å gjøre dvd-spilleren sonefri - det ligger som en driver i bakgrunnen og descrambler filmene uavhengig av region osv. Fungerer veldig bra og krever ingen hacket firmware e.l.. Fjerner også kopibeskyttelse på filmene sånn at du kan ta backup av DINE filmer. Kan lastes ned på http://www.slysoft.com/en/download.html Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Hehe, bare ikke missbruk prog.et da.... Endret 8. mai 2005 av -Martin- Lenke til kommentar
wampyre Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Med Nero Infotool finner du ut hvor mange ganger regions-beskyttelsen kan endres før den blir permanent - fabrikant eller pc butikk kan forandre den ytterliger 4 ganger. Du kan altså forandre region 5 ganger (før den blir låst) En pcbutikk kan forandre den 4 ganger. AnyDVD - DVD region + rss free er to gode program til det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå