Gå til innhold

Skal bygge ut dataen min! Skjermkort?


Anbefalte innlegg

Som sagt så holder jeg på å bygge ut dataen min :) Skjermkortet jeg har nå er et Gigabyte Maya Radeon 9000 pro... Dette var ganske bra når jeg kjøpte dataen, men ikke nå lenger så vidt jeg har forstått :(

Alt sammen skal bygges inn i et nytt kabinett snart ;) Har dere noen tips om skjermkort jeg kan kjøpe som ikke er for dyrt, men holder sånn omtrent til spill som doom 3 og cs?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er jo alltid et spørsmål om pris. Du bør også være litt obs på hviken strømforsyning du har fra før og eventuelt oppgradere denne. Jeg ville tatt en titt på demovarene til komplett. Det får du:

 

- 6800LE til under tusenlappen.

- 6800 GT Golden Sample til ca 2300,-

 

Det er jo veldig stor forskjell på disse to men selv LE kortet duger helt fint til Doom 3 og CS.

Lenke til kommentar

ehh... ja, det var nettopp det :blush: Jeg aner ikke mye om hva jeg har i dataen :whistle:

Når jeg leste på enhetsbehandling på kontrollpanelet fant jeg dette:

 

Prosessor: Intel Pentium4 CPU 2.53GHz

Nettverkskort: 1394-nettverkskort/

Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC

Skjermkort: GIGABYTE MAYA RADEON 9000 PRO

512 MB RAM

Harddisk: 109 GB

 

Vet ikke om dette hjelper, men som sagt er jeg helt noob på data og hardware :love:

Lenke til kommentar
ehh... ja, det var nettopp det :blush: Jeg aner ikke mye om hva jeg har i dataen :whistle:

Når jeg leste på enhetsbehandling på kontrollpanelet fant jeg dette:

 

Prosessor: Intel Pentium4 CPU 2.53GHz

Nettverkskort: 1394-nettverkskort/

Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC

Skjermkort: GIGABYTE MAYA RADEON 9000 PRO

512 MB RAM

Harddisk: 109 GB

 

Vet ikke om dette hjelper, men som sagt er jeg helt noob på data og hardware :love:

Jeg ville anbefalt at du kjøper et Gf 6800LE til under tusenlappen + 512MB RAM i tilleg. (512MB 400MHz DDR RAM koster ca 450kr nå). Da har du en god pc :yes:

 

Om du skal selge den Maya radeon 9000 pro`en?? trenger den til serveren min...

Lenke til kommentar
Jeg har 230 V... litt lite? jeg skal utvide minnet også + kanskje lydkort ;)

230 Volt har alle. Det er watten du skal se på.

Du bør ha minst en 350 watts kvalitets psu til 6800LE.

Edit: Her har du en rå psu til en ganske billig penge.

Det er viktig å ha et kraftigt kvalitets psu, prøvde å kjøre systemet mitt met et Q-tek 450W og det gikk ikke så særlig bra... nå er det OCZ og det funker fett :yes:

Lenke til kommentar
Jeg ville anbefalt at du kjøper et Gf 6800LE til under tusenlappen + 512MB RAM i tilleg. (512MB 400MHz DDR RAM koster ca 450kr nå). Da har du en god pc :yes:

 

Om du skal selge den Maya radeon 9000 pro`en?? trenger den til serveren min...

ehh... vel, jeg har jo 512 mb ram nå... men tenkte du på noe annet? 450 kr er ikke så mye uansett... PSU'en min er den som fulgte med pc'en originalt... Den kan jeg bytte uansett ;):whistle:

Har ikke mulighet til å sjekke merke nå pga. skilte foreldre :p

Men skjermkortet mitt skal du gjerne få kjøpe om du vil... så sparer jeg litt penger! :yes:

Men sett at jeg kjøper et gainward 6800LE til pc'en og en sterkere psu... Hva gjør jeg da? med tanke på å installere det i pc'en... :hmm:

Lenke til kommentar

Når fikk man 6800LE til under tusenlappen?

 

Bestilte akkuratt 6600LE for 971 kroner på komplett,som demovare. Billigste 6600 LE jeg fant i prisguiden kosta 1600 ca.

 

 

 

Edit: sorry blingsa endel :p 6800LE var riktig

Endret av bjaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...