Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

koble til nettverk

Anbefalte innlegg

Problemet er at jeg får ikke koblet til internet med en pc. Har bredbåndstilkobling som virker på andre maskiner, men ikke akkurat den jeg har problemer med.

I nettverkstilkoblinger har jeg laget en tilkobling under lan-tilkoblinger. Men jeg får bare beskjeden: "henter nettverksadresse".

Når jeg velger "reparer denne tilkoblingen", får jeg "kan ikke fornye ip-adressen".

Har prøvd ipconfig/release og renew kommandoene, men da er beskjeden: "det oppstod en feil...RPC-serveren er ikke tilgjengelig"

Noen som har peiling på hva jeg kan prøve å gjøre?

Har prøvd å avinstallere nettverkskortet, hjalp ikke. Har slått av brannmuren, hjalp ikke.

Blir evig takknemlig for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å sette fast IPadresse på maskinen din, for å se om du får forbindelse da.

Under egenskaper for TCP/IP legger du inn en IPadresse i samme subnett som routeren din deler ut adresser i. Sørg for at den ikke kolliderer med noen av de andre maskinene i nettet.

Sett routeren din som default gateway, og velg om du bruker routeren som DNS server, evt bruker en offentilg DNS server feks. 193.212.1.11.

Får du ikke kontakt nå, ville jeg kanskje prøvd et annet nettverkskort hvis du har et tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Tusen takk for tipset! Men får ikke det til likevel.. Under tilkoblingen stod det nå "tilkoblet", men virker ikke.. ser at pakker blir sendt nå, i motsetning til før, men ingen blir mottatt. Når jeg prøver å reparere tilkoblingen, står det "kan ikke registrere med DNS"

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.)

Lenke til kommentar

Jeg har også samme problem med min bærbare! Når jeg velger å reparere Lokal tilkobling får jeg meldingen: Følgende trinn i reparasjonen mislyktes: Fornye IP-adressen. Det går heller ikke an å release og renewe IP-adressen, får melding om at det oppsto en feil under fornyelse av grensesnittet Lokal tilkobling: Det ble forsøkt en operasjon på noe som ikke er en kontakt.

Har vært i kontakt med bredbåndsleverandør og satt opp nettverksinnstillingene på nytt, og det er ikke noe galt med nettverkstilgangen fordi det fungerer på andre maskiner. Får ikke opp noen standard gateway heller.

Har fått det til å fungere tidligere, men nå har det gått helt i stå... Kanskje det er en felles løsning på dette koble til nettverk problemet?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...