fujifrik Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Hei Jeg har en AMD A64 3500+ CPU og en CNPS7700-Cu Link: http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.a...145&code=005009 Saken er bare den at tempraturen vanlig vis ligger på 37-40 grader. da bruker jeg programmer som DC++, media monkey og kanskje noen explorer vinduer. Under spilling ligger tempen på 50-55 grader. tror det har hent at den har kommet opp i 59 grader da kanskje uten kabinett vifter i gang. Jeg hadde forventet lavere temperaturer av denne monsterkjøleren på 918 gram. Jeg har tideliggere overklokket litt, men ikke noe betydelig. Kan jeg ha skadet cpuen da? jeg har også tenkt at for lite kjøle pasta kan være orsaken men det jeg lurer på er om jeg burde ha lavere temperatur en dette? og hvor høy temperatur er skadelig? Endret 8. mai 2005 av fujifrik Lenke til kommentar
Knast Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 på amd CPUer er temperaturer over 60*C skadelig, men ikke noe kritisk før det er en stykke over 70... generelt.. Lenke til kommentar
fujifrik Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Ingen som vet om tempen burede være laver med denne kjøleren? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 uklokket burde den helt klart hatt lavere temp.. hva slags kjølepasta bruker du? Lenke til kommentar
fujifrik Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 brukte den kjølepastaen som fulgte med kjøleren, har også tenkt at det er programvaren som viser feil temp.. jeg bruker nå 2 asus program som fulgte med hovedkortet som viser det samme som bios. Har tideligere brukt Everest home edition som viste lavere temp.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Temp er ikke noe å bry seg om, helt normal. Hvis du en dag passerer 70 kan du begynne å tenke på å gjøre noe. Lenke til kommentar
fujifrik Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 men saken er den at jeg ikke har lsyt å kjøre kjøleren på 1800rpm hele tiden. Jeg kunne tenke meg å stille den ned til men da blir tempen for høy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå