Gå til innhold

Veldig varmt skjermkort! 92 grader :S

Anbefalte innlegg

skal jo tåle over 120c før det tar skade

å nei du! hvis kortet ditt holder seg på rundt 120c i noen minutter er du heldig hvis det ikke tar skade! er du riktig uhelig kan det ta kvelden!

ligger kortet ditt ligger tett oppunder 100grader eller over kan det ta skade, og sjansen øker beskrivilg hvis temperaturen holder den høyden i lengre tid.

så jeg anbefaler trådstarter sterkt å bytte kjøleløsning eller kjøre med åpent kabinett(midlertidig!)

edit: leif

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
å nei du! hvis kortet ditt holder seg på rundt 120c i noen minutter er du heldig hvis det ikke tar skade! er du riktig uhelig kan det ta kvelden!

ligger kortet ditt ligger tett oppunder 100grader eller over kan det ta skade, og sjansen øker beskrivilg hvis temperaturen holder den høyden i lengre tid.

så jeg anbefaler trådstarter sterkt å bytte kjøleløsning eller kjøre med åpent kabinett(midlertidig!)

edit: leif

okey da. var bare noe jeg hadde hørt. poenget var at det du ikke skal få panikk vis kortet blir 70-80 grader under heftig spilling. værre med cpu`en. vis du har så høy temp lenge ryker vel et par transistorer tenker jeg.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

mitt 6800Le ligger på 100 grader maxload i nfsu2... voltmoddet, men varmt... 75 grader idle i windows.. 85 grader max i bfv... og bf2demoen klikket etter en liten time.. (har ikke sjekket temp under bf2)

men ignen antydnigner til artifacts, så da regner jeg egentlig med at det ikk er for varmt....

bare et midlertidig kort likevel så..

btw: kabinettet er et chieftech fulltower fullstappet med 7 kabinettvifter...

Lenke til kommentar

er det VPU temp eller Board temp som er til skjermkortet?

Board temp 32

VPU temp 37,8

dette er idle på en veldig varm sommerdag, på ett 9600xt..

jeg har en vifte i sidedøren som gir skjermkortvifta masse luft! det hjelper.

du kan også kjøpe ett viftekort med 2 vifter som blåser opp på skjermkortet. men da må du ha mye plass under viftekortet slik at det får samle luft!

(fant desverre ikke link siden microplex ikke ser ut til å selge dette mere :no: )

Edit: glemte å si at de temperaturene er de jeg fikk oppgitt i trixx :)

Endret av complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...