ostehøvel Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Har et Powercolor Radeon X800XT PE agp kort Spilte Far Cry istad med all grafikk på maks.. Plutselig begynte det å pipe og så at tempen var på 92 grader! Gikk ut av spillet og nå har det sunket til 56 grader som også er alt for mye Er det noe jeg kan gjøre for å holde det kjøligere? Har ganske dårlig luftgjennomstrømming pga masse ledninger.. har det mye å si? Cpu en min var også veldig høy i går.. 75 grader men vifta var skrudd ned.. må ha den på fullt men allikevel er den på over 50 grader. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Hvilket kabinett har du? Tror det kan være lurt å investere i to kabinettvifter Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Har et beist av en Chieftec Fulltower men jeg har allerede to vifter foran og to bak i kabinettet.. så det ville nok ikke hjelpe no særlig med flere vifter.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 hmm, da er det litt rart at det blir så varmt. Cpuen kan vel forklares med at du har brukt feil mengde goop eller ikke har brukt det under montering. (hvilken vifte bruker du?) Ang skjermkort så kan du prøve å fjerne pcikortet som kanskje står rett under og la det sporet stå tomt og fjerne dekselet til det så skjermkortet får mer plass å puste på. Så må du sjekke at viftene bak blåser ut mens de foran blåser inn Lenke til kommentar
PoNdUs Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Har du sett på hvor fort vifta går`? Du kan jo sette den på 100% og se hva tempen blir (du kan gjøre det med rivatuner prg) Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Viftene går riktig vei.. skal prøve å gjøre mer plass under kortet, så får jeg sjekke om jeg kan stille på vifta som sa.. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 prøv å kjøre med åpent kabinett. det fungerer mest sannsynlig fint som midlertidig løsning Lenke til kommentar
Dark-3c0 Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 OMFG! for et lol kort!! Skal vi bytte? tihi! Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Gikk ut av spillet og nå har det sunket til 56 grader som også er alt for mye sad.gif Mitt Geforce 6600GT idler på litt over 60grader så jeg vil ikke si at det er så mye?! eller? Men det er når jeg har det varmt inne. når det er litt kjøligere så ligger den på 55 ca. vet ikke hva den ligger på under press men sikkertmye mer. Men er ikke det naturlig at skjermkort blir ganske varm? EDIT: OMFG! for et lol kort!! Skal vi bytte? tongue.gif tihi! Utrolig usaklig post! Endret 8. mai 2005 av Fat_ASS Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Vanlig temp er vel 45-50 grader så jeg synes det er ganske varmt når du kan koke egg på skermkortet mitt Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Gikk ut av spillet og nå har det sunket til 56 grader som også er alt for mye sad.gif Mitt Geforce 6600GT idler på litt over 60grader så jeg vil ikke si at det er så mye?! eller? Men det er når jeg har det varmt inne. når det er litt kjøligere så ligger den på 55 ca. vet ikke hva den ligger på under press men sikkertmye mer. Men er ikke det naturlig at skjermkort blir ganske varm? EDIT: OMFG! for et lol kort!! Skal vi bytte? tongue.gif tihi! Utrolig usaklig post! Vanleg tempratur på dei nyaste korta ligg på mellom 50-70 så lenge du ikkje har skifta kjølar. Så det er normalt med høge tempraturar, men korta skal tåle det. Endret 8. mai 2005 av Zernick Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Gikk ut av spillet og nå har det sunket til 56 grader som også er alt for mye sad.gif Mitt Geforce 6600GT idler på litt over 60grader så jeg vil ikke si at det er så mye?! eller? Men det er når jeg har det varmt inne. når det er litt kjøligere så ligger den på 55 ca. vet ikke hva den ligger på under press men sikkertmye mer. Men er ikke det naturlig at skjermkort blir ganske varm? EDIT: OMFG! for et lol kort!! Skal vi bytte? tongue.gif tihi! Utrolig usaklig post! Vanleg tempratur på dei nyaste korta ligg på mellom 50-70 så lenge du ikkje har skifta kjølar. Så det er normalt med høge tempraturar, men korta skal tåle det. Jeg kan leve med 50-60 grader på skjermkortet, men at der stiger opp mot 100 grader i spill så er det vel litt i overkant? Endret 8. mai 2005 av hans33 Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Ja, då begynna det å bli farleg høgt. Må være noko feil med kjølinga. Kortet skal tåle 120 grader da Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Har tenkt å kjøpe en ny kjøler til det.. noen som har non forslag? Pris har lite å si men jeg vil helst ikke ha vannkjøling.. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Jeg kan anbefale VGA Silencer ATI4. Kjører selv en tilsvarende modell for Nvidia på mitt 6800u og er meget fornøyd. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Kan selv anbefale den VGA Silencer ATI4. Har selv kjøpt en sånn på mitt X800 pro kort. Dette er en skikkelig kjøler. Den kjøler alle chip brikkene på grafikkkortet Eneste negativet jeg kan komme på at er at du må ofre en pcislot pga kjølerens størrelse. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Er som sagt ikke uvanlig med høy temp på skjermkortet. mitt ligger på rundt 70c ved et par timer i far cry. skal jo tåle over 120c før det tar skade. cpu temp er vel ganske normal den også (så lenge vifta kjører fullt). prøv som sagt å kjør med åpent kabinett, vis det hjelper ville jeg kjøpt enten nytt kabinett eller et par vifter. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Skal bestille en VGA Silencer så fort som mulig.. Tror ikke jeg gør noe med cpuen så lenge den holder seg der den er.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Har du sjekka om kjøleribba er full av støv. I kabinett med god luftgjennomstrømning uten støvfilter på innlufta legger det seg fort støv i kjøleribba på både GPU og CPU i løpet av kort tid og da gårt kjøleeffekten drastisk ned. Ligger selv på 60 grader på load med mitt Aopen 6800 Ultra AGP kort med originalkjøler. Nå må det sies at den kjøleren er på størrelse med AC NV5 kjøler og core slowdown treshold ligger på 115 grader i driveren. Endret 10. mai 2005 av perpyro Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Jeg har en X800xt-pe med rv4 silencer og temperaturen i spill er stabilt mellom 70-75 grader, 35-45 i windows. CPU-tempen ligger på litt over 50 grader. Veldig skumle tall i starten, syns jeg, men systemet er meget stabilt og har aldri opplevd at den kubber. Ved 80-90 grader hadde jeg nok blitt veldig bekymret... Endret 10. mai 2005 av brsseb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå