Deadringer Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 jeg gir link til gammal tråd, og link til tilbudet det er altså sammsung dvdbrenneren jeg har linka til i den gamle tråden jeg nå lurer på. siden budsjettet ikke er så stort, og den virker helt ok, så spør jeg her for sikkerhetsskyld før jeg kjøper. takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Har ikke hatt så veldig gode erfaringer med samsung (treige til å åpne skuffen i win98, har ikke testet xp) men den burde være ok. Benq 1620 og nec 3510 er uansett bedre valg tror jeg. OC-Freak har peiling på slikt, han svarer vel snart Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 ok, takk. har uansett hatt samsung cd/dvdrommer på alle pc'ene mine de siste 6årene, så det er ikke hvordan samsung generelt er, jeg lurer på. jeg lurer på om den støtter alle punktene jeg satt opp i den gamle tråden min Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Optisk lagring: 1 x DVD±RW (+R dobbeltlag) - 5.25" x 1/2H Lesehastighet: 48x (CD) / 16x (DVD) Skrivehastighet: 40x (CD) / 12x (DVD-R) / 16x (DVD+R) / 2.4x (DVD+R DL) Overskrivingshastighet: 32x (CD) / 4x (DVD) det står da her brenner cdplater med maks 40x og skriver cd-rw plater med 32x dvd-r går på 12x og +r går på 16x og +r dl går på 2.4x, den har ikke støtte for -r duallayer men med bitsetting så kommer du uansett ikke til å bruke annet enn +r tror jeg. (tror den støtter bitsetting) En helt kurant brenner =) Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 JEG ville for alldel valgt nec brennern.. jeg eier en samsung og en nec brenner.. nec har helt klart bedre kvalitet på det den brenner.. samsung brennern kan KUN lese dvd-rom i 16x ikke -og+ r det leser den i 8x.. nec leser alle dvd'r i 16x.. ikke tvil på hva jeg hadde valgt.. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 den har ikke støtte for -r duallayer hva vil det si da? er det noe jeg trenger for å brenne spesielle dvd'er? samsung brennern kan KUN lese dvd-rom i 16x ikke -og+ rdet leser den i 8x ok. men som jeg sa i den gamle posten, så er ikke hurtigheten så viktig for meg. jeg vil bare at den skal kunne lese og brenne dvdplater av alle(hvertfall nesten) slag Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 -r duallayer er bare en annen standard, jeg vet ikke om platene er dyrere. Ang brennekvalitet er jeg usikker da må du nesten søke etter tester Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) jah.. svarte vell egentlig greit på det syntes jeg da ... nec brennern er grenerelt bedre en samsungen min.. nec nd 3500a mot samsung ts-h552u.. fordeler med samsungen. den spinner seg ikke opp unødig den er svart.. skofa er lett å dytte inn.. ulemper: ganske dorlig skrivekvalitet sett i forhond til necbrennern. den leser trekt.. når den sjekker skrevende data med nero så bruker den lenger tid på det en å skrive den.. edit: har ikke putta inn en disc som nec'en ikke har lest.. Endret 8. mai 2005 av kjellthore Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 man får også necen i svart (har 3500 i svart selv) Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Samsung brenneren har relativt dårlig brennekvalitet. Du kan få Nec ND3520 til samme prisen på mpx, ellers har jo Nec ND3540 kommet og koster vel 50 lappen mer. Her får du MYE bedre brennekvalitet og ellers en klart bedre brenner Hvis du vil ha en "high end" brenner er jo også BenQ DW 1620/DW1640 et alternativ Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) ellers har jo Nec ND3540 kommet og koster vel 50 lappen mer. er den mye bedre enn den andre nec brenneren? Hvis du vil ha en "high end" brenner er jo også BenQ DW 1620/DW1640 et alternativ hehe, jo, men jeg vil ikke bruke så mye penger på brenner beklager til alle om spørsmålene mine er skikklig "dumme" men jeg er helt blank på ommerådet! edit: fant nec-brenneren til samma pris på mpx, men det står at den kommer uten programvare. gjør det noe? kan ikke huske at det har fulgt med annet enn et brenneprogram til den vanlige brenneren min. Endret 8. mai 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 etter bekreftelse at det er riktig nec brenner, tar jeg og bestiller den jeg Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 En BenQ koster ikke mer enn rindt 600,- Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) jepp, men budsjettet er så smalt, at jeg vil ha brenneren så billig så mulig edit: er det riktig nec brenner eller ikke? Endret 8. mai 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Fant ut at BenQ DW1620 Pro koster 399,- på MPX også, vil si det er et bedre valg enn NEC 3520 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Fant ut at BenQ DW1620 Pro koster 399,- på MPX også, vil si det er et bedre valg enn NEC 3520 ja, men den er hvit hadde den vært svart hadde jeg kjøpt den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå