Gå til innhold

hvordan funker en alu blokk til vannkjøling?

Anbefalte innlegg

hei hei, jeg sitter og planlegger et vannkjølingssett til pcn, men før jeg kan begynne med kobber og slikt, tenkte jeg at jeg skulle teste en enkel måte først, og det er å forsøke meg på å kjøle skjermkortet, men her har jeg ikke tenkt å bruke kobber, har en p4blokk liggandes som skal maskineres også videre, men noen som har testa det før? eller er det stor forskjell på luft og vann på dei alu blokkene?

/ipo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, men kjøleblokkene har jo tillsettninger som gjør at dei leder vekk varmen kjappt,men men, har litt kobber, men det er litt mer pes, skal lage ett sett fra grunnen av :p

Lenke til kommentar

I dag, som kjøleblokkene blir tynnerre og tynnere, har ikke den spesfikke vrarmeledningsevnen så mye å si og derved er de nesten hipp som happ hvilken metall blokken er laget av. (jeg ser bort fra at f.eks sølv vil få en betre kontakt flate mot selve CPUen). Seve konveksjonen er matrial uavhengig.

Om du velger å bruke f.eks kopper i CPU blokken og alluminium i GPU blokken, er det spesielt viktig og tiføre inhibitor til væsken.

Det er langt bedre bruke vannkjøling enn en ren luftkjøling på alle måter bortsett fra kostnaden.

Jeg har selv valgt vannkøling for støen som komm ut av PCen holt på å gjøre meg sprø.

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...