ipo Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 hei hei, jeg sitter og planlegger et vannkjølingssett til pcn, men før jeg kan begynne med kobber og slikt, tenkte jeg at jeg skulle teste en enkel måte først, og det er å forsøke meg på å kjøle skjermkortet, men her har jeg ikke tenkt å bruke kobber, har en p4blokk liggandes som skal maskineres også videre, men noen som har testa det før? eller er det stor forskjell på luft og vann på dei alu blokkene? /ipo Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Alu leder ikke varme i nærheten så godt som kobber, men hvis du ikke har noen planer om å klokke noe spesielt så greier det seg nok Lenke til kommentar
ipo Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 ok, men kjøleblokkene har jo tillsettninger som gjør at dei leder vekk varmen kjappt,men men, har litt kobber, men det er litt mer pes, skal lage ett sett fra grunnen av Lenke til kommentar
MaxManus Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 I dag, som kjøleblokkene blir tynnerre og tynnere, har ikke den spesfikke vrarmeledningsevnen så mye å si og derved er de nesten hipp som happ hvilken metall blokken er laget av. (jeg ser bort fra at f.eks sølv vil få en betre kontakt flate mot selve CPUen). Seve konveksjonen er matrial uavhengig. Om du velger å bruke f.eks kopper i CPU blokken og alluminium i GPU blokken, er det spesielt viktig og tiføre inhibitor til væsken. Det er langt bedre bruke vannkjøling enn en ren luftkjøling på alle måter bortsett fra kostnaden. Jeg har selv valgt vannkøling for støen som komm ut av PCen holt på å gjøre meg sprø. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå