NorTor Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Hei! Kan noen gi meg hjelp til følgende; skal sette opp nettverk hjemme, og har maskiner med gigabit nettverk, samt en bærbar og en PDA med innebygget trådløst nett. Har en stk gigabit switch (3com) og en trådløs switch (3com). Inn til huset har en 4 mbit ADSL-linje og en tilhørende router. Jeg ønsker å ta linjen fra router til giga-switch (og fra denne til alle maskiner som IKKE bruker trådløs, da disse har gigabit-nettverkskort) og videre til trådløs switch. Jeg bruker DHCP på gigabit-switch og har definert range og dette fungerer på alle maskinene. jeg får også mottak av trådløst nett på PDA og den bærbare, men får at den ikke kan koble til (selv om det er detektert). Så det må være noe med oppsettet på den trådløse switchen. Denne er satt opp med en statisk IP i den angitte range i gigabit switch, og DHCP er avslått i trådløs switch. Hva mer må jeg passe på? Råd mottas med stor takk! Mvh NorTor Lenke til kommentar
NorTor Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Ok, takk for responsen Fant heldigvis ut av dette selv, var bare å connecte den trådløse direkte i en av LAN-portene (altså ikke dsl) og sette en fast ip i samme nett som giga-switchen, og samtidig slå av dhcp i den trådløse. Hurra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå