Gå til innhold

Hjelp til ViVo på geforce fx5900

Anbefalte innlegg

Heisann, har et albarton GeForce FX5900 ViVo skjermkort, men finner ikke ut hvordan video inn virker, har sett i brukerhåndboken men fant ikke noe der, heller ikke noe på internett, håper noen av dere kan hjelpe meg, har svideo kabel og det som trengs.

Trenger jeg noe ekstra programmer?

Edit: endret topic.

Endret av ChRiStiAn^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke dette kortet , men regner med at det funker på samme måte som mitt 6600GT med VIVO.

For det første må du ha installert nvidias WDM driver, nyeste utgave finner du på nvidias sider eller guru3d.com.

Så trenger du selvfølgelig et video capture program, jeg bruker capture funksjonen i Pinnacle studio, men det finnes mange alternativer her.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Har også 6600GT VIVO. Lurer på hvordan jeg kan sjekke om WDM-driveren er lagt inn

Har heller ikke videocap.program. Går det med Windows Movie Maker ?

Du vet vel om du har installert WDM driveren tidligere? Det er en separat driver fra den vanlige skjermkortdriveren.

Åpne Kontrollpanelet og se under Legg til og Fjern programmer om det ligger Nvidia WDM driver der i tilleg til den vanlige nvidia driveren.

Moviemaker kan brukes til capture ja, og kan vel hentes gratis fra microsoft update hvis man ikke har den fra før. Men lurer på om den kun kan lage filmer i .wmv format og ikke vanlig DVD? Ikke helt sikker på dette.

Lenke til kommentar

Hmm, hos meg så dukket "nvidia WDM video capture (universal)" opp som et valg under "capture source / capture devices" i Pinnacle studio etter jeg hadde installert wdm driveren og koblet til videokameraet, men jeg brukte kompositt video inngangen med separat lydkabel, og ikke s-video.

Vanskelig å gjette på hva som kan være feil ut fra det du har skrevet, sikker på at alt er koblet riktig?

Lenke til kommentar

Har testet composite også, men ikke noe bilde da heller, video ut funker hverfall. Finnes det noe måte og sjekke ta det virkelig er vivo kort? Håper ikke at mpx har skrevet feil på både ordrebestilling og internett.

Edit: mener alt er koblet rikting, skal teste litt mer etter skolen i morgen :p

Endret av ChRiStiAn^
Lenke til kommentar

Hvilket kort har du?

Mitt er MSI 6600GT AGP. På adapteren/overgangen som fulgte med var det tydelig merket med video inn. Står det ikke video inn noe sted så sliter du vel kanskje?

Endret av Vegggen
Lenke til kommentar

I følge ordrebestillingen er det er Albatron GeForce FX 5900XTV 128MB VIVO AGP 8x, så regner med det er vivo da, skal teste å reinstalere pinnalce senere idag.

Den adapter greia er det en pil inn mot skjermkortet og en ut

Endret av ChRiStiAn^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...