Gå til innhold

Bærbar pc til under 9000 - noen anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Aller først: Vet det er en del lignende poster, men jeg er først og fremst ute etter erfaringer fra dere som allerede har kjøpt en pc som per dags dato koster under 9000. Dersom det skulle være til inspirasjon for noen, så skal pc'en kjøpes til en jente! :dribble:

Er det noen som kan komme med råd om en bærbar som:

- Har god batteritid! (helst ca. 4timer)

- Er svært stillegående

- Ikke utvikler mye varme

- Har dvd-brenner og WLAN

- Pc-høyttalere som ikke er dårligere enn gjennomsnittet

- Skjerm som helst ikke får merker av å bli slått sammen med tastaturet...

Noen av momentene som ikke er viktige:

- Skjerm (oppløsning) trenger ikke bedre enn XGA - 1024*768

- Skjermkort, PC'en skal ikke brukes til å spille... Gjør ikke noe om det er integrert skjermkort med delt minne.

- Harddiskplass (40GB holder)

- Ram (så lenge det er 256MB RAM, så holder det)

Pc'en skal brukes litt hjemme, men skal kunne taes med på forelesninger, og derfor er batteritid/støy viktig. Ut fra kriteriene mine bør vel denne pc'en derfor ha en Intel Mobile prosessor av et eller annet slag...

Har en Fujitsu-Siemens v2000 selv, og er i utgangspunktet fornøyd med denne, men pc-høyttalerne på den, er dårlige, og skjermen får lett riper etter å ha blitt slått sammen ned i tastaturet noen ganger...

Jeg vil helst ha råd fra folk som allerede har prøvd pc'ene så de vet hva de snakker om! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dell har et alternativ, Inspiron 2200. Pris fra ca 7.000 inkl mva og frakt.

Denne har 512 mb ram, 60gb harddisk og dvd benner.

Du kan bytte batteri til et som i følge spesifikasjonen skal ha 4 timers driftstid (high capacity) - uten tillegg i prisen. Alternativ er å kjøpe dette som ekstra batteri - da koster det kr 965. Da har hun jo også to batterier å ha med på sine forelesninger. Høyttalerne vet jeg ikke hvordan er. :D

Dell Inspiron 2200 - konfigurer og kjøp

Lenke til kommentar

Takker for tips osvein, er det noen som har erfaringer med denne pc'en (støy, batteritid osv.)?

I som dere kanskje skjønner på utkikk etter erfaringer av hvordan pc'ene faktisk er. Særlig med tanke på kvalifikasjonene nevnt øverst i første post... :yes:

Endret av Zattaxu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...