unleashed Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Når jeg slår på datan kommer XP loading å alt det der opp, men når jeg kommer til den blå tingen for og velge bruker og logge på med å sånn.. så ser jeg det i et lite øyeblikk så restarter PC'en... Hvis jeg lar dette stå å gå om og om igjen, så kommer det etter ca 10 restart lrns Men hvis jeg starter i sikkerhetsmodus og er i sikekrhetsmodus en liten stund, for så å restarte så kommer jeg rett inn i normalt modus etter restarten.. Har forresten 1 gig ram, å jeg dreiv å tukla noe med denne, så nå har jeg plutselig 512, men jeg har og testet annen RAM så RAM'en kan det ikke være.. Ellers har jeg: ABIT KD7 A AMD Sempron 3000+ ATI Radeon 9200se Maxtor 80 G å hjemmelaga vannkjøling, problemet kom en liten stund etter jeg monterte vannkjølinga... Men den gjør ikke annet enn å kjøle CPU, og vammpumpen drives av egen strømkilda 230 volt ikke av den eksisterende PSU'n, den er forresten noe dritt. Q-Tec 300 watts PSU... Har også prøvd å formatere, da funker datan fint en dag eller 2, før den begynner på nytt igjen.. har hatt dette problemet i litt over en måned nå.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Du kan formatére og legge inn windows på nytt. Sjekkliste for ustabil maskin: * Er CPUen varm? * Er skjermkortet varmt? * Levérer strømforsyningen nok strøm? * Er maskinen overklokket? Om du bruker windows: * Har du antivirus, antispyware og brannmur? * Er maskinen ryddig? Når ble den sist formatért? * Har du fjernet cookies og temp.-filer? Lenke til kommentar
unleashed Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Du kan formatére og legge inn windows på nytt. Sjekkliste for ustabil maskin: * Er CPUen varm? * Er skjermkortet varmt? * Levérer strømforsyningen nok strøm? * Er maskinen overklokket? Om du bruker windows: * Har du antivirus, antispyware og brannmur? * Er maskinen ryddig? Når ble den sist formatért? * Har du fjernet cookies og temp.-filer? Har også prøvd å formatere, da funker datan fint en dag eller 2, før den begynner på nytt igjen CPU ligger på 34 grader ved maks. Skjermkortet er ikke av den største typen og jeg har montert vifte. Problemet kan kanskje være PSU'n, den er en nalig Q-TEc dritt.. Maskinen er ikke overklokket, og har aldri vært. Har oppdatert Antivirus, Adaware SE 6 eller noe sånt, og Brannmur som er med i SP2. Har netopp prøvd å fjerna cookies og temp filene, men funka fortsatt ikke... Tror jeg skal få lånt meg en annen PSU og prøve den Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Der har du svaret. PSUene fra Q-Tec e ubrukelige, selv om de er 600W. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå