sky-fire Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Jeg har nettopp kjøpt meg en Lada samara 1500i, den kan jeg ikke skryte av at går no serlig derfor vil jeg trimme den, og lurer derfor på om det er noen som har noen tips eller noen nettsider å henvise meg til hvor jeg kan få tips omm trimming av en Lada Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Vel hadde det vært uten injection så hadde det vært lett, da hadde du bare slengt på en dobbel weberforgasser og ei sterkere bensinpumpe så hadde du hatt 120hk, men har ikke sett noen som har trimma en lada samara 1500i Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Hvordan motor er det i den da? Noe som hadde vært rått hadde vært å fått pressa inn en T25-type turbo. Eventuelt så kan du bare bytte hele motoren. Sette inn en 4age eller noe. Lenke til kommentar
sky-fire Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Hmm motoren: ant. syl. 4 slag volum 1499 ccm Boring: 82mm Slag: 71mm Kompresjon: 9,8 bensinsystem: GM Multi-Point inj. Effekt ved 4800 o/min 75hk topphastighet 160km/h det er de opplysningene jeg har om motoren Lenke til kommentar
trra Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Passer fiat motorer i disse? En del eldre Lada er laget på Fiat, er jo en del som putter Fiat motorer i Lada for å få litt mer gamp. Endret 8. mai 2005 av trra Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 http://www.bbc.co.uk/topgear/prog8/lotuslada.shtml http://crass.on.ru/bmw/video/lotus-lada/ Mener de stæsja neddi en Fiat motor på 180hk nedi den Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Jeg har aldri sett at noen har putta Fiat TC-motoren ned i en Samara, men i de bakhjulsdrevne bilene går det greit. Du kan nok ikke vente deg å finne trimdeler til Ladaen, så løsningen blir vel kanskje å porte toppen, mont. effektanlegg og ev. annen innsprøytning el. chip, ev. Det er hvertfall ingen tvil at Samara-motoren som alle andre motorer kan trimmes: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5791 Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Du sier den har GM insprut? Er det mulig at den har en lisenesprudusert GM motor og? Isåfall kan jo mye av opel sine "spreke" motorer kanskje passe nedi? Og hvis ikke er det jo bare å bygge om litt, så går det sikkert en GSI 2.0 16V nedi der. Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Du sier den har GM insprut? Er det mulig at den har en lisenesprudusert GM motor og? Isåfall kan jo mye av opel sine "spreke" motorer kanskje passe nedi? Og hvis ikke er det jo bare å bygge om litt, så går det sikkert en GSI 2.0 16V nedi der. Ja, den har GM innsprøytning, men det er russiskprodusert Lada-motor i dem. MEN - av Lada 2110 - som på mange måter er svært lik Lada Samara (2108), finnes det en sportsversjon ved navn 21106, som har opel 2.0 16V-motoren som også sitter i Calibra. En slik motor kan det nok hende at det går an å lure nedi Samaraen også. Endret 8. juni 2005 av Lada2103 Lenke til kommentar
kzn Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 hadde du fått neddi en Opel 2.0 16V (C20XE) neddi den, skal jeg love deg det kommer til å gå unna.... 2.0 8V motoren er heller ikke så lat av seg, og mye billigere å få tak i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå