Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til trimmin av Lada Samara 1500i?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en Lada samara 1500i, :blush:

den kan jeg ikke skryte av at går no serlig derfor vil jeg trimme den, og lurer derfor på om det er noen som har noen tips eller noen nettsider å henvise meg til hvor jeg kan få tips omm trimming av en Lada

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm motoren:

ant. syl. 4

slag volum 1499 ccm

Boring: 82mm

Slag: 71mm

Kompresjon: 9,8

bensinsystem: GM Multi-Point inj.

Effekt ved 4800 o/min 75hk

topphastighet 160km/h

det er de opplysningene jeg har om motoren ;)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sett at noen har putta Fiat TC-motoren ned i en Samara, men i de bakhjulsdrevne bilene går det greit. Du kan nok ikke vente deg å finne trimdeler til Ladaen, så løsningen blir vel kanskje å porte toppen, mont. effektanlegg og ev. annen innsprøytning el. chip, ev.

Det er hvertfall ingen tvil at Samara-motoren som alle andre motorer kan trimmes:

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5791

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Du sier den har GM insprut? Er det mulig at den har en lisenesprudusert GM motor og? :hmm: Isåfall kan jo mye av opel sine "spreke" motorer kanskje passe nedi? Og hvis ikke er det jo bare å bygge om litt, så går det sikkert en GSI 2.0 16V nedi der. :thumbup:

Lenke til kommentar
Du sier den har GM insprut? Er det mulig at den har en lisenesprudusert GM motor og? :hmm:  Isåfall kan jo mye av opel sine "spreke" motorer kanskje passe nedi? Og hvis ikke er det jo bare å bygge om litt, så går det sikkert en GSI 2.0 16V nedi der.  :thumbup:

Ja, den har GM innsprøytning, men det er russiskprodusert Lada-motor i dem. MEN - av Lada 2110 - som på mange måter er svært lik Lada Samara (2108), finnes det en sportsversjon ved navn 21106, som har opel 2.0 16V-motoren som også sitter i Calibra. En slik motor kan det nok hende at det går an å lure nedi Samaraen også.

Endret av Lada2103
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...