erpost Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 "Linux er raskare, meir stabilt og bedre på alle andre måtar" sa alle til meg. Derfor ville eg prøve å tre inn i linux-verdenen, som eg nermast har vorte mobba for å ikkje vite nåke om. Red Hat 7.2 skulle vere brukarvennleg og grei for ein fersking som meg, og det var han og. Men så var det dette med at eg ville ha winxp og linux på samme maskina. Linuksinstallasjonen sa at eg kunne velge å starte frå kva disk eg ville, og etter installasjonen kom oppstartsskjermen opp. Eg kunne velge mellom xp eller linux, men dersom eg vel xp, så låsar systemet seg totalt. Bootar eg med dos-diskett, finn eg ikkje verken partisjonen med xp eller linux. Hjelp. Eg er heilt blank på linux enda, men berre vent! Lenke til kommentar
Kong_Ari Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Kjører XP + RedHat 7.2 selv, og det fungerer helt knirkefritt, så lenge du installerer XP først, og setter av litt ledig plass til Linux på disken. Jeg bruker "Grub" som boot-loader, siden jeg bare har dårlige erfaringer med "Lilo"... Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Meget mulig du installerte linux på xp-partisjonen, så den ble til ext3. Da vil det ikke gå å boote xp, for den fins ikke. Stikk inn i Red Hat og logg inn som root, skriv så cfdisk i et konsole og sjekk vilke partisjoner du har.. mvh Oskar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå