Sponis Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 I det siste har dette skjedd ofte, mest når eg spiller, men ellers også. Kan skje intuill 5-6 ganger om dagen og det er veldig irriterende. Noken som veit kva problemet kan være? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Godt mulig du har varmeproblemer. Hva er temperatur på de forskjellige komponentene dine? (CPU,GPU,HK,HDD) CPU er vel kanskje viktigst. Last ned f.eks MotherBoard Monitor 5 for og lese av temp fra sensorene. Jeg quoter DIN maskinvare her. Slik at det evt. blir lettere å finne feil. AMD Sempron 2600 +NVIDIA GEforce FX 5200 512 MB RAM MSI MS-7021 Hovedkort Windows XP Home edition Service Pack 2 Hvilken strømforsyning bruker du til ditt system? Skjer restartingen helt plutselig, f.eks når du surfer, eller spiller. Med andre ord, skjer det når du loader maskinen, eller kan det skje når maskinen idler også? Får du noen feilmelding før den restartes? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Sjekkliste for ustabil maskin: * Er CPUen varm? * Er skjermkortet varmt? * Levérer strømforsyningen nok strøm? * Er maskinen overklokket? Om du bruker windows: * Har du antivirus, antispyware og brannmur? * Er maskinen ryddig? Når ble den sist formatért? * Har du fjernet cookies og temp.-filer? Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Det skjer heit uten forvarsel, og kan skje når eg spiller surfer eller gjør andre ting, maskinen bare slår seg av, og så starter den på nytt igjen. Maskinen kjennes ikkje varm ut i det heile tatt, merker faktisk ikkje varme på hånden min når eg tar på siden. Har brannmur, ant-virus og anti-spyware ja. Får forresten opp denne feilmeldingen når maskinen er på igjenn etter å ha restartet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå