Archeron Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 jeg vurderer å skaffe meg mer ram på maskinen min. har a7n8x deluxe hk med en AMD barton 2500+ (slighly oc'ed) cpu. da jeg kjøpte pc'en for halvannet år siden kjøpte jeg med en twinmos pc2700 512mb-brikke. hk'et støtter vel sån derre dual channel DDR 400, men nå er jeg litt utenfor min league her. at det har støtte for dual channel DDR 400 betyr at det støtter ddr ram-brikker opp til 400MHz (pc3200)? og at to like brikker kjørt i dual channel gir noe slags "super-utbytte"? nå går jeg ut ifra at jeg har skjønt det over sånn noen lunde riktig. spørsmålet er da bare hva jeg skal kjøpe av mer RAM? jeg regner med at en ekstra ram-brikke på 1024mb og 400MHz vil gi bedre ytelse sammen med den jeg har nå enn å kjøpe en likens og kjøre dual channel. "super-utbyttet" av to 512 i dual channel kan ikke måle seg med utbyttet av 512+1024? (sistnevnte er i aller høyeste grad et retorisk spørsmål, jeg bare tenker høyt da jeg har lite erfaring med såpass skreddersying av komponenter....) hvor like må brikkene være for at dual channel skal funke? vil en 512 pc2700 og en 512 pc3200 funke sammen, eller må de være lik frekvens og kapasitet? har merket (twinmos/corsair/crucial) noe å si? hvor mye er egentlig dette som jeg kaller "super-utbyttet" verdt? håper noen gidder å ta seg tid til å kaste litt lys over meg... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Kjøp en 512MB PC3200 brikke å kjør dual sammen med din gamle Vet ikke helt hva som kreves for dual, men jeg kjører med 256+512mb twinmos. Så, det er ikke så kresent siden det fungerer til meg. Tror ikke merket har noe å si. Endret 8. mai 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå