War Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 rotor , dette er ikke et fly Takk for tipset, fordelerlokk og rotor + tennpluggledninger (de er råttene ja, sprekker osv) Kanskje jeg må kjøpe meg en volvo bok. Det er ikke alltid like lett, ingen vanlig skrukork på radiatoren, bensinfilteret nederst i motoren, luftfilterer er ikke i en plastboks dekket med 1 skrue men i en plastboks dekket med 13 skruer + slangeklemmer. Merkelig bil Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Åssen motor og girkasse har du? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Skru litt Citroen du War, DET er merkelig bil På noen av de må du ha ut venstre frontlykta for å få ut motoren å sånne merkelige saker ellers Kjøp boka til Haynes over 240'en din, den er bra Koster vel mellom 150-800 (skrekkeksempel: Ascona B) Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Kanskje jeg må kjøpe meg en volvo bok. Det er ikke alltid like lett, ingen vanlig skrukork på radiatoren, på den bilene er det ekspansjonstank i stede for radiator lokk. Ikke noe merkelig i det nei. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Åssen motor og girkasse har du? Det lurer jeg også på 1987cm³ , vil det si volvo 240DL 2.0 4 gir. + r Byttet luftfilter i dag , det var kjempelett med 2 vippebrytere ,så ta av lokket. selv om luftfilteret var like stort som radiatoren Han "bilmekanikeren" som tidligere pekte på luftfilteret som var gjemt under 14 skruer ,der var det intet annet å finne enn en forgasser Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Åssen motor og girkasse har du? Det lurer jeg også på 1987cm³ , vil det si volvo 240DL 2.0 4 gir. + r Byttet luftfilter i dag , det var kjempelett med 2 vippebrytere ,så ta av lokket. selv om luftfilteret var like stort som radiatoren Han "bilmekanikeren" som tidligere pekte på luftfilteret som var gjemt under 14 skruer ,der var det intet annet å finne enn en forgasser Forgasser? Sikkert, B20A eller noda .. Og M45-kassa.. Er det noe anna du lurer på ang. 240, så er det bare å sende PM eller no, jeg vil gjerne snakke ihvertfall 240 Lenke til kommentar
War Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Vet ikke hva denne bilen inneholder, ps, forrige eiers navn. . . Var det rart at det kunne være en forgasser? kanskje det ikke var det, så bare en stålklump med bensinslanger og luft i. Endret 10. mai 2005 av War Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Vet ikke hva denne bilen inneholder, ps, forrige eiers navn. . . Var det rart at det kunne være en forgasser? kanskje det ikke var det, så bare en stålklump med bensinslanger og luft i. du har en B200K, som er en forgasser-motor. Videre har du som jeg har sagt, en M45 girkasse.. Enkel 4-trinns kasse, tåler en del juling. B200K har en enkel forgasser, tenner på 1-3-4-2 med klokka hvis du lurte Lenke til kommentar
JonV Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Siden du har en såpass "gammel" bil så har faktisk Volvo/Bilia NaicePrice på deler og arbeide. tipper det koster ca 3080,- å bytte dempere foran OG bak på DIN 240 på Volvo Orginal verksted. Det er inklusive deler... Og lese her at folk anbefaler å kjøpe Brukte dempere er noe av det mest IDIOTISKE jeg har hørt. Levetid på støtdempere ifra produsent er ofte ikke mer en 20/30000 km. Så be noen gå og kjøpe brukte dempere til en volvo 240 som er minst 12 År og eldre er jo Dustete. 240 Gikk ut av produksjon i 1992 og 1993 er siste modell. Endret 11. mai 2005 av JonV Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Skulle ønske jeg hadde en 240 SE eller 240 Classic.. det hadde vært kos, det... Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Skulle ønske jeg hadde en 240 SE eller 240 Classic.. det hadde vært kos, det... Godt å høre at fler har lidenskapen Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Finnes det ingen tegninger på nett? av for eks dørene, bremser osv? monteringstegninger som i volvobøkene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 jeg har haynes rep bok her, og siden bilen er vraket, så kan den bli din for en billig penge! PM meg hvis du er interessert!! og ut i fra det jeg kan se på bildet ditt er det modellen fra 81 - 85 du har, dvs at du mest sannsynlig ikke har en b200k(siden tresifrede koder kom i 85, og siden K (i alle fall på 2,3 literen) er en spareforgasser som kun var på markedet i 1987).. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 jeg har haynes rep bok her, og siden bilen er vraket, så kan den bli din for en billig penge! PM meg hvis du er interessert!! og ut i fra det jeg kan se på bildet ditt er det modellen fra 81 - 85 du har, dvs at du mest sannsynlig ikke har en b200k(siden tresifrede koder kom i 85, og siden K (i alle fall på 2,3 literen) er en spareforgasser som kun var på markedet i 1987).. Tull. Se på vognkortet hans. YV1245231F1 YV1 = Volvo 245 = Modell 23 = (Motor) B200K 1 = (Girkasse) M45, manuell 4-trinns F = (Årstall) 1985 1 = (Fabrikk) Sverige, Gøteborg Da er vi enige her, ikke sant? Den boka er forresten veldig fin å ha, kjøpte meg en igår.. 228,- er ikke mye for ei ny bok.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) hehe! ok my bad.. :S (men hadde det vært en 84 modell hadde jeg hatt rett så ) nei 228 kroner er lite for så mye kunnskap!! Endret 20. mai 2005 av Slettet+127836 Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Bilen skal inn til eu-kontroll i juni i år, men du har jo den såkalte purre-måneden i tillegg.. så du har jo ut juli på å få det ordnet. Forresten, kanskje på tide å få bilen omregistrert? Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 hehe! ok my bad.. :S (men hadde det vært en 84 modell hadde jeg hatt rett så )nei 228 kroner er lite for så mye kunnskap!! Hehe, det har du nok rett i Du får komme å svare når noen kommer med en '84 Nope, det er en god pris det Aah, i morra skal jeg skifte krana på varmeapparatet mitt.. Er slitsomt å bare kunne kjøre på varmt Er en drittjobb, men må bli gjort.. Sommern er varm. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Biltemademperene er gode, men varer ikke så lenge. Men ikke noe galt i å bruke dem. Bilen høres ut som et veldig godt kjøp forresten. Du kan sjekke delepriser hos mekonomen via internett og. Biltemadempere er no dritt! Det surkler og suser hele tiden med dem!! Bråk!! og det knirker når jeg går ut og inn i bilen! Drittdempere! Lenke til kommentar
War Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Takk for advarselen. PS. biltema dørreflekser er noe dritt, detter av etter 4 meter Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Biltemademperene er gode, men varer ikke så lenge. Men ikke noe galt i å bruke dem. Bilen høres ut som et veldig godt kjøp forresten. Du kan sjekke delepriser hos mekonomen via internett og. Biltemadempere er no dritt! Det surkler og suser hele tiden med dem!! Bråk!! og det knirker når jeg går ut og inn i bilen! Drittdempere! Men de fungerer, til en meget lav pris, gjør de ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå