Karl-Peder Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Først og fremst: Dette er første gang jeg prøver SketchUp, så ikke slakt mine tegnekunnskaper... Så over til saken: Er dette et "umulig" kabinett å lage for en som ikke har vært i nærheten av casemodding før? Jeg mener selv at jeg har kunnskap nok til å kunne bygge det, men dog... Har aldri jobba med plexiglass før da... Før dere leser videre, så finnes det bilder her og her. Som dere ser, så har jeg tenkt å lage et kabinett i plexi.. Men jeg er litt usikker på om alt her lar seg gjøre.. Jeg skal ha DVD-ROM og DVD+/-RW, og en vanlig 3,5" diskettstasjon stående på høykant like ved, tenkte jeg.. (Men jeg fant ingen på nettet... Si fra om dere vet hvor jeg kan finne en sånn..) Jeg tenkte også å ha en UV-katode øverst, og uv-reaktive kabelstrømper.. Jeg tenkte også at de RAM og PCI-sporene jeg ikke bruker, skulle få uv-reaktive hetter over seg.. Men jeg er litt usikker på dette med harddiskene og DVD-rom'ene.. Går det å ha dem så langt fra hverandre? Jeg tenker på kablene.. Kontaktene er vel som regel smekket sammen på samme kabel, og da blir det litt langt mellom der.. Men finnes det forlengere? Da går det jo selvfølgelig å bruke det.. Andre alternativ? Og så lurer dere sikkert på hvordan jeg skal henge opp hovedkortet.. Jo, det tenkte jeg at jeg skulle bruke litt plexi til.. Jeg tenkte på å lage en slags "ramme", som jeg kunne legge/skru hovedkortet skikkelig fast i på "bakenden"(inni kabinettet..) , og så lage en slags "festeanordning", noe ala enden på dette. Må det til mer kjøling? Jeg har en 120mm vifte på PSU'n, som jeg skal sette dit.. Men jeg fant ikke et passende bilde.. Og hvor tykt må plexiglasset være? Forslag til navn? "UV cÜbe look-alike"? Hehe.. Jeg har faktisk tenkt på dette en stund før jeg så den da, så ikke anklag meg for plagiat da.. Andre forslag? På forhånd takk for hjelpen.. Linker til produkter: UV-katode: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBCCBB30 Kald katode, basic kit: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBCCBK Kabelstrømper, UV: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CSK80UVRD RAM/PCI-hetter: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SPK08UVBK Endret 8. mai 2005 av karlpeder Lenke til kommentar
sigen Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Det er nok ikke umulig å lage, men det kan bli både dyrt, vanskelig, og tidkrevende Den første linken til microplex fører rett til hovedsiden, bør rette opp linken Ellers ser det greit ut, men jeg tror det er for langt mellom enhetene, kablene strekker sikkert ikke til. Tror det blir bedre med lexan, sterkere, lager ikke riper i det så lett, men det er også dyrere. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Det er ganske masse plass til overs inne i kabinettet da, kanskje du burde lage det litt mindre. Det er Stooor plass undre HK. Og HK kommer vel til å bli "litt" ustabilt? Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Det er no bare kjekt med god plass då! Trur ikkje det kjem til og bli ustabilt i og med at kabnettet er so bredt Likte hd kjølinga di! koffor ikkje snu den so den tar kald luft inn og blåse den ut i rommet enn å blåse den inni kabinettet.. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Se her ja, fikk jo bildene på MSN for ei tid sida og det er lite å si på de.. "UV cÜbe look-alike"? Alt annet enn det.. Lenke til kommentar
Farnell Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Ser overkommelig ut det. Dytt inn noe vannkjøoling med blått uv vann når du er ferdig så snakker vi Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Likte hd kjølinga di! koffor ikkje snu den so den tar kald luft inn og blåse den ut i rommet enn å blåse den inni kabinettet.. Eeh.. Jeg har ikke snudd viftene riktig som jeg tenkte, da.. Bare satte dem dit jeg.. Men jeg tenkte vel at den vifta som er lengst inn i kabinettet skal blåse inn i HD-boksen, og den andre ut.. Men så kom Glisevask med et forslag: La begge blåse inn.. Men vil det ikke da bli et voldsomt overtrykk inni den boksen? Jeg har forresten også lagt til et nytt, litt mindre forslag: (Som forøvrig vil bli litt billigere også.. ) Hva menes om dette? Her og her. Om noen er interessert i å se på SketchUp-modellen, så er den her. Dere må gjerne redigere litt på den, og sende meg forslag til forbedringer.. [KingNorthGarden]: Hvis du tenkte at HK blir liggende ustødig, så skal jeg passe på å få til et et bra feste.. Jeg orket ikke/fikk ikke til å tegne det... (Jeg prøvde ikke heller da.. ) Endret 8. mai 2005 av karlpeder Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 La begge blåse inn.. Men vil det ikke da bli et voldsomt overtrykk inni den boksen? ehm.. teit forslag.. lufta må ut en plass, og hvis begge viftene står og blese mot kvarande kjem det bare mindre luft inn for det at lufta skal ut uannsett... og kor lurt e det og kjøle hdane med varm luft fra hk.. bare en tanke! Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Var det jeg trodde ja... Men hvordan mente du jeg skulle gjøre det? Ta kald luft fra utsiden, og blåse det inn? Eller tenkte du jeg skulle flytte litt på viftene, slik at den ene blåser fra siden av kabinettet, og den andre ut? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 veldig kult.. Kritikk: På den nye løsningen, det ser veldig ubalansert ut med floppyen alene på den siden uten noen motvekt på andre siden, ellers et kult design Tips: Siden komponentene er såpass spredt ville jeg kjøpt et par UV-reaktive kabelstrømper til å feste på PSU kablene.. Spørsmål: Hvordan i himmelens navn vil du løse de praktiske problemene rundt oppheng (av feks HK, ROMs osv..)? noe som hadde vært kult rundt det problemet, (men kanskje ikke så stabilt om det skal fraktes mye osv) er å henge de i "taket" på kabinettet med UV-reaktive wires.. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Var det jeg trodde ja... Men hvordan mente du jeg skulle gjøre det? Ta kald luft fra utsiden, og blåse det inn? Eller tenkte du jeg skulle flytte litt på viftene, slik at den ene blåser fra siden av kabinettet, og den andre ut? ja Den eine skal blåse inn kald luft og den andre skal suge ut varm luft i rommet (ikkje i kabinettet.. på dinna måten får du et skikkelig gjennomtrekk i den lisje boksen Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Jeg har ikke tegnet inn alt der da, som sagt.. Jeg skal benytte litt plexiglass til å bygge meg oppheng, tror jeg.. Og jeg skal "balansere" det litt.. Kanskje ved å flytte litt på DVD-rom'en og brenneren, slik at det får et slags sentrum som er på midten av kabinettet.. Og kabelstrømper skal det bli, som jeg sa i den første posten.. Takker for alle innspill.. Fortsett med det.. Den eine skal blåse inn kald luft og den andre skal suge ut varm luft i rommet (ikkje i kabinettet.. på dinna måten får du et skikkelig gjennomtrekk i den lisje boksen Problemet blir bare å få til så det ser balansert og bra ut.. Kanskje tre vifter? Hehe.. Hadde jeg bare hatt råd, så.. EDIT: Nå skjønte jeg hva du mente.. Jeg kan jo snu heile driten, ja... Det tenkte jeg ikke på.. Hehe.. Endret 8. mai 2005 av karlpeder Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Ja snu heile grei ja! når du fyst laga et kabinett må det jo vere skikkelige greier! Lenke til kommentar
sigen Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) De nye planene ser bra ut, men du kan kanskje ballansere diskettstasjonen med å sette inn en viftestyring likt på andre siden? Gleder meg til du begynner! EDIT: Leif Endret 8. mai 2005 av sigen Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Hehe.. Jeg gleder meg også til jeg begynner, men jeg ser for meg at det blir meget lenge til... Har nettopp kjøpt meg ny-pc, og er helt tom for penger for tiden.. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Ny-PC har ankommet, og jeg benyttet derfor sjansen til å lage en ny tegning.. (Dog er jeg ikke blitt noe dyktigere med SketchUp...) http://svenskesonen.net/casemod/pc001.jpg http://svenskesonen.net/casemod/pc002.jpg http://svenskesonen.net/casemod/pc003.jpg Det mangler sikkert noe, dette ble unnagjort i løpet av en liten halvtime.. Forslag til forbedringer? Som dere ser, så har jeg kommet på en (etter min mening) genial løsning på HK-plate: Jeg benytter plexiplata (lokket) på harddisk-boksen.. Kan hende blir det litt "mykt"? Hva mener dere? Og; ja, jeg vet det mangler en vifte på kabinettet. Skal få fikset det.. Men før jeg får råd til å begynne med dette prosjektet, så har det vel blitt vannkjøling her... På forhånd takk. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Ser ikke så værst ut det, tror det kan bli greie temperaturer inni der. Lenge til du begynner tror du? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Se her ja! Blir jo nærmere og nærmere min her.. Jaja..! Gleder meg til du begynner worklog! Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Hva med å snu den boksen til harddiskene slik at kald luft blir sugd inn på ene siden og varm blir blåst ut på andre? Da får du plass til å senke hovekortet ned på bunnen og dermed lavere profil på kabinettet. Lignende ventilasjonssystem til cpu, gpu og nb, hadde ikke vært så dumt. edit: Hadde bare sett første bildene når jeg skrev dette. Er bare dumt å ha så stor boks til harddiskene, når du kan ha hovedkort ved siden av boksen hvis du lager den mindre. Endret 24. mai 2005 av Yngvejos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå