ostenxx Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Hei! Har en 1.2 GHz AMD Athlon-prosessor. MidiTowerkabinett med en haug av PCI-kort og minne. Tempen til prosessoren er 55 grader ved normal bruk, og tempen inne i kabinettet er 30++. Er dette for høyt, og hvilken vifte bør jeg kjøpe hvis jeg skal få ned tempen til prosessoren? Det må ikke være for bråkete og tung. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Ikke ILLE! Smør Artic Silver 3 på cpu så blir alt perfekt da synker tempen Lenke til kommentar
DipmiX Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Jeg har en Amd 1,2 t-bird, i skrivende stund er tempen: Cpu: 42 og mb: 34, har nettopp spilt cs.. men vanlig ligger den rundt Cpu 40 grader og mb 30 grader... Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Hm, til meg ligger systemtempen på 45 nå. Og CPU ligger ca 3 grader over. Burde vurdere en vifte eller to i kabinettet muligens..... :smile: Lenke til kommentar
DipmiX Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 jeg har bare en vifte. den er på cpuen, tenker da ikke på skjermkortvifte og strømforsyningsvitfa. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 Hei, og takk for svarene! Jeg skulle bare si at jeg også har en vifte på grafikkortet mitt og at jeg har 2x256 MB og 1x128 Mb minne i de tre tilgjengelige blokkene(SDram). Jeg har også TV-kort, ISDN og Nettv., og lydkort, USB-kort. Kan dere anbefale en god løsning på problemet(helst vifteløsninger). Tempen i kabinettet er ikke så urovekkende, det er tempen på prosessoren jeg helst vil ha ned. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 Hvor mye kan jeg overklokke prosessoren tror dere, med en kraftigere kjølevifte? Den jeg har nå kjører over 500 rpm, men har ingen ribbe. Den bråker heller ikke mye, så den er vel beregnet for å få et rolig arbeidsmiljø rundt PC'en. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 5000rpm, sorry! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: ostenXX skrev (2002-07-12 13:47):Tempen i kabinettet er ikke så urovekkende, det er tempen på prosessoren jeg helst vil ha ned. Skal du ha ned tempen på cpu'en bør du montere et par kabinettvifter Lenke til kommentar
gnistr Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Tror det er mye hysteri ute og går når det gjelder temperaturen på CPU'en. De tåler mye mere enn det du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå