amin1710 Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Jeg har to pcer som er koblet til en swich og jeg lurer på om jeg kan streame film og overføre filer mellom pcene. Vet dere hvordan man gjør dette utenom ftp?? Edit: Om noen hadde en link de ville dele ville jeg være veldig takk nemelig. Endret 7. mai 2005 av amin1710 Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Ikke noe problem. Du har sikkert en ip-adresse til begge maskinenen. I windows kan du bare skrive \\ip-adresse for å få tilgang til de delte filene på den andre datamaskinen. Glemte jeg å nevne at du må dele f.eks kataloger i Windows? Det kan du gjøre ved å trykke med høyre musknapp og velge deling. Lykke til! Håper min forklaring fungerer. Hvis den ikke fungerer skylder jeg på øl.... Lenke til kommentar
Biggus Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Hehe, japp. Ellers så dukker de delte mappene opp under "Mine nettverkssteder". Lett som bare det Lenke til kommentar
amin1710 Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Hehe, japp. Ellers så dukker de delte mappene opp under "Mine nettverkssteder". Lett som bare det Ja men så ber den lage en diskett som jeg ikke får jeg ikke har diskett stasjon. finnes det andre måter?? Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Du velger å avslutte nettverksinstallasjonen uten å lage diskett. Så lager du bare nettverk på den andre maskinen med sam me nettverksnavn Edit: Leste feil. Glem innlegget Endret 8. mai 2005 av Halvorsen Lenke til kommentar
the_dOle Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Noen som vet noe om det trådstarter egentlig spurte om her da? Det å streame på et lan.. Jeg har fundert på tanken med å streame mp3 på lan'et så jeg kan spille den på flere pc'er samtidig så det blir en slags multiroom sak.. Noen som vet hvordan man skal gjøre det? Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Ingen problem! Hvis du bruker VideoLAN kan du streame både lyd og bilde. VLC får du her. Du velger open file, og så velger du fil, så velger du stream output, og setter opp ting der. På klienten velger du open network stream, og skriver inn adressen Enklere blir det ikke! (tror jeg) Endret 8. mai 2005 av Mr Burns Lenke til kommentar
amin1710 Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Du velger å avslutte nettverksinstallasjonen uten å lage diskett. Så lager du bare nettverk på den andre maskinen med sam me nettverksnavn Edit: Leste feil. Glem innlegget Ok jeg har gjort det jeg skrev samme navn på workgroup men jeg får opp dette når jeg vil inn til den andre pcen. Edit: The list of servers for this workgroup is not currently availble Endret 8. mai 2005 av amin1710 Lenke til kommentar
amin1710 Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Dette er litt Off tropic men hvordan legger man ut en bilde her på forumet?? Lenke til kommentar
the_dOle Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Thank you Mr Burns! (hadde aldri trodd jeg skulle si det..) Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Dette er litt Off tropic men hvordan legger man ut en bilde her på forumet?? [IMG=http://link_til_ditt_bilete.jpg] Edit: ein liten bug der ja Endret 8. mai 2005 av Ødd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå