Richard87 Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Hvordan kan jeg få tak i den aktive "URL"'en fra IE? (f.eks http://forum.hardware.no/index.php?act=Post&CODE=00&f=32 vil returnere "forum.hardware.no", någen ide? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Dersom du skal gjøre dette uten API, må du referere Microsoft Internet Controls og benytte følgende kode: Dim SW As ShellWindows Dim IE As InternetExplorer Set SW = New ShellWindows For Each IE In SW Select Case TypeName(IE.Document) Case "HTMLDocument" MsgBox "IE Window. URL: " & IE.LocationURL Case "IShellFolderViewDual" MsgBox "Explorer Window Path: " & IIf(IE.LocationURL = "", IE.LocationName, IE.LocationURL) Case Else MsgBox TypeName(IE.Document) & " Window" End Select Next Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Det betyr ingen ting om det er med eller uten API... hvordan kan jeg finne ut vilken av vinduene som er aktive? og har du en link som dokumenter "New ShellWindows"/"InternetExplorer"? Uansett så for jeg ShellWindows Not Defined(User-defined type not defined) Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 OK, eg fant ut av Nod Defined shiden, men kor kan eg finna mer om Microsoft Internet Controls? Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Hmm, eg fekk en rar feil, Error: -2147467259 Automation error Unspecified error 0 Project1 tmrHwnd någen ide kossen eg kan fiksa det? Private Sub tmrhWnd_Timer() On Error GoTo Err2 Static lLast As Long Dim hTemp As Long Dim SW As New ShellWindows Dim IE As InternetExplorer hTemp = GetActiveWindow If lLast <> hTemp Then Dim bIE As Boolean lLast = hTemp For Each IE In SW If hTemp = IE.hWnd Then bIE = True ' <-- Her e feilen.. Next If bIE Then lLasthWnd = IE.hWnd End If End If Exit Sub Err2: Debug.Print "Error: " & err.Number, err.Description, err.LastDllError, err.Source, "tmrHwnd" End Sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå