panikk! Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Har store problemer med Pcen, alt begynte for noen dager siden da jeg kom hjem fra jobb, pcen hadde selvfølgelig en BIG BLUE SCreen of death. Tenkte det skulle være nokk med en restart, men ingen reaksjon på ctrl alt del eller reset knappen på hardwaren. Måtte bruke off knappen på power supplyet. Så slår jeg på pcen, men den gidder selvfølgelig ikke å boote... Starter den på nytt , får bios bilde ok etter knapt to sekunder blir alt korrupt ( deler av asci code og asembler skrift) ganske fucka opp. Så etter eliminasjonsprinsippet plugger jeg ut alt av hardware unttat grafikk kortet. Etter ca 2 timer med testing ser det ut som om maskina blir mer stabil når jeg tar ut minne brikkene. Snedig nokk så booter den til slutt med alt av minne og alt av hardware som jeg hadde fra før... Så med andre ord håpet jeg på at det var pga jeg reseta jumperen på hovedkortet og fikk lasta ned failsafe config i bios... Så i dag samme problem. Bruker samme prosedyre men starter med rammen. Ikke noe svar denne gangen. Bestemmer meg isteden for å forandre på kabinett viften (blåser mot harddrives). Ikke noe liv i pcen. Sjekker Grafikkortet, har nå mistanken om at det er noe i veien med det (Gainward Gef 2mx 200/400) og ser at det ikke er helt kontakt med chippen og kjøleribba... Fikser dette. Men selvfølegelig ikke noe boot enda.... Så lar jeg pcen stå i 2 timer, og da booter den! Nok til at jeg får skrevet dette og kanskje få lest svaret til en av dere eksperter! Hva tror dere det kan være ? Bios eller Grafikkort? Tror nå selv at det er Gef kortet men hmm... Spesifikasjon: Amd 800 Athlon MSi K72Pro 2 512 MB ram Gainward Geforce 2 mx 200 Western digital ata 100 20gigs og caviar 8Mb 60gb cache Sound Blaster Audigy. 3Com Lan kort. Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Siden du får opp masse jallategn på skjermen i post kan det tyde på grafikkortet ja.. Har sett akkurat samme problem før og da var det grafikkortet som var def.. Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2002 Men det rare er jo at det funker innimellom... Derfor klør jeg meg i hodet og forstår ingenting... Snedig problem. Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Den feilen var også litt nå og da på den pc'n jeg snakker om.. Det er jo bare å hive i et annet skjermkort (hvis du har et) å prøve da.. Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2002 tja skall jo kjøpe et nytt skjermokort snart... Hva med et asus gef 4 ti 4200? Og er det ikke skjermkortet så skifter jeg ut hoved, pluss cpu til xp 2000 og 1gb ram... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 panikk Hva har du gjort, Da tenker eg på om du har prøvd med driver oppdateriner til skjermkortet og winupdates. Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Hallo !! Det hjelper ikke med driveroppdateringer når pc'n bugger i postinga vet du... Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2002 Har det siste innen oppdateringer. Flasha biosen men gikk tilbake til den versjonen som jeg brukte tidligere pga stabilitet. men vet at det ikke har med windows eller drivere å gjøre siden de lastes når man booter osen, noe pcen min faktisk som regel ikke rekker. Men alt fungere fint akkurat nå... Dette er meget rart... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Trur du har lyst til å ta en opprenskning for støv ol i kabinettet, kan hende at det har blitt litt for varmt av og til:-) Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Quote: Den 2002-07-11 22:15, panikk! skrev:Men det rare er jo at det funker innimellom... Derfor klør jeg meg i hodet og forstår ingenting...Snedig problem. ¨ For litt siden var hodekortet mitt defekt, en kortslutning. PCen funket av og til da og. Det er fullt logisk at det er skjermkortet som skaper problemene. Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 det var vel ingen stygge tordenskrald den dagen, var det? eller noe annet som tyder på spenningshopp? hvis du har tilgang på en til maskin så flytt på hw fra den ene til den andre og motsatt for å finne ut om det er hk eller noe annet. har ingen reell erfaring; kun kald tenking Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Quote: JonTj skrev (2002-07-11 22:35):Hallo !! Det hjelper ikke med driveroppdateringer når pc'n bugger i postinga vet du... Hallo !! Sorry min feil Lenke til kommentar
CodeMaster Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Kan vara ojämn power supply.Har du checkat hur den ligger i Volt?( Hovedkort )... Alternativt dålig kontakt..AGP kort har sorgligt nog den svagheten.Ta ut och vask kortets kontakt yta med lite Isopropanol. Try Again. [ Denne Melding var redigert av: CodeMaster på 2002-07-12 00:10 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå