whom Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 gikk som folk flest rundt med en bil-sub høyttaler under armen of forbi en TV, så straks at akjermen ble regnebue fargede, og ble fasinert av dette, så eksperimenterte 5 sek. Nå med høytaleren ut av rommet, så er TV fargene fremdeles regnbue infisert What to do? Hvorfor har høytaleren reagert med skjermen? Magnetisme? Lenke til kommentar
whom Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Etter jeg hadde skrevet ned mitt hysteri her på forumet, så skrudde jeg på tven igjen etter 5 min. hviletid, og da var det fint igjen Men da gjenstår spm. Hva forårsaker fargene og bildeforskyvningen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Dette er faktisk et meget velkjent fenomen. Magneter vil påvirke alle CRT skjermer. En CRT skjerm fungerer ved hjelp av elektromagneter som styrer en elektronstråle, og dette må gjøres med stor presisjon. Eksterne magneter vil forstyrre dette, elektronstrålen havner på feil plass, og resultatet ser du selv. Jordmagnetismen er også sterk nok til å lage problemer. For i det hele tatt å kunne fungere så må CRT skjermer ha innebygd avmagnetisering. Denne blir aktivert hvar gang du slår på skjermen. Lenke til kommentar
whom Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 okey. Da ble jeg litt klokere i dag og Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Om du leser manualen til CRT skjermer så bruker det å stå i enkelte av dem om hvilken himmelretning som er det mest ideelle for å minske forstyrrelsene mest mulig Lenke til kommentar
whom Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Om du leser manualen til CRT skjermer så bruker det å stå i enkelte av dem om hvilken himmelretning som er det mest ideelle for å minske forstyrrelsene mest mulig Mot Mekka kanskje? Lenke til kommentar
Currybomb Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Om du leser manualen til CRT skjermer så bruker det å stå i enkelte av dem om hvilken himmelretning som er det mest ideelle for å minske forstyrrelsene mest mulig Mot Mekka kanskje? Joda. Endret 8. mai 2005 av arian Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Står faktisk: Set the front of your monitor to face the east if possible . The colours bend and tilt of the screen may change according to the installation direction. Lenke til kommentar
Currybomb Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Oh. Endret 8. mai 2005 av arian Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Står faktisk: Set the front of your monitor to face the east if possible . The colours bend and tilt of the screen may change according to the installation direction. Kult Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå