franksun Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Hei, jeg har ordna automount av usb-devices i /etc/fstab, men jeg vil at når den blir mountet så skal et spesifikk program startes, er dette mulig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Har ikke et svar nå da, men hvordan ordna du automount av usb enheter? Hvilken distro bruker du? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) *dobbelpost* Endret 7. mai 2005 av Slettet+432 Lenke til kommentar
franksun Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 eg bruka archlinux, detta i /etc/fstab: We’re sorry, the page you have requested is not available. /dev/sda1 /mnt/usb vfat umask=077,gid=1000,user,auto, 0 2 Lenke til kommentar
zyp Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 «auto» gjør bare at den monteres automatisk under oppstart. Hvis du vil ha automatisk montering når du plugger inn en enhet så kan du f.eks bruke ivman. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 "auto" er vel standard, man må skrive noauto hvis man vil at en ting ikke skal monteres. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Det finnes «defaults», som betyr rw, suid, dev, exec, auto, nouser, og async. Hvis du ikke har enten defaults eller auto så vil den ikke monteres under oppstart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå