Gå til innhold

Vil "fikse" en mobil, trenger hjelp til råd

Anbefalte innlegg

Har nå bestemt meg for å prøve et nytt forsøk på å lage en ny moiltelefon av noen gamle. Det som er problemet er at jeg ikke vet hvem som er lettest å arbeide med, hvem som er billigst, og hva jeg bør gjøre.

Jeg prøvde en gang med en Nokia 3310, og la til en ekstern skjerm, som jeg skulle putte i en brille, og se film og slikt (jada, vet at den har sort hvitt skjerm, og at minnet ikke hadde holdt til å forbrede en overførinbg av en film en gang, men mjeg måtte bare se om det virket først)

Det som skjedde var først at jeg fikk litt (bare litt) på skjermen, noen streker og slikt, men ikke noe mer. Jeg kom også på, etter to måneder med konstant jobbing, at om jeg hadde en skjerm så nære øyet, som ville bilde blitt uklart, og jeg ville fått vont i hode. Derfor gav jeg opp dette.

Nå har jeg fått en ide om å ha en ekstern skjerm på klokka eller noe slikt, men det blir nok like misslykket som det forrige prosjektet. (betyr ikke at jeg ikke kommer til å prøve det) Men hva skal jeg da gjøre? Og med hvilke telefoner? Vil prøve på en 3310 først, for den er veldig lett å skru opp, og så har den så lett tilkobling til skjermen, men om det fungerer denne gangen, hvilke telefoner er lette å skru på av de litt mer avanserte, for å gjøre det der? Og har noen et (eller 100) tips til meg? Har nemlig egentlig ingen utdanning innenfor elektronikk. Har bare lest litt i noen timer :(

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er pointet? :p

Høres ut som et håpløst prosjekt. En ting er å skru sammen en haug (ukompatible?) deler, men man vil jo aldri få liv i "greia" uten å programmere egen software/firmware etc. Og man skal ha rimelig peil for å gjøre noe sånt...

Høres plent umulig ut, men lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja, trodde ikke at noen syns dette var et lurt prosjekt. Menjeg vil prøve. Det med programmvare og slikt tror jeg ikke blir så stort problem. Tenkte at to skjermer tenger dobbelt så mye strøm som en, og derfor kan jeg ikke ha to. Derfor vil jeg bare forlenge den ene skjermen, noe som jeg ikke trenger noen ny programmvare for å få til å virke.

Og det med klokka, så går det vel ann å jukse litt. På de fleste mobilskjermene vises klokka, så da er det bare å putte en skjerm på en reim, tilkoblet mobilen, og så har du en mobilklokke.

Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det med ledninger, for det er litt dumt med en klokke med 8 ledninger som går ut, og ned i lomma. Og så må jeg gjøre noe med tastene. Kan ikke ha de i lomma så lenge poenget er å ha mobilen i lomma mens du har skjermen på aremen, så du slipper å ta den opp.

Skal bare bruke like deler for at ingen skal være ukopatible, så jeg ikke gjør det vanskligere enn nødvendig.

Men jeg trenger ikke helt de samme delene da. Hadde en Ericsson GA628 skjerm på en Nokia 3310. Fikk liv i den, men ikke så veldig pent skjermbilde. Tror nok det aldri hadde virket helt, men det er en start!

Forslag til naigering uten å bruke mobiltastene? :)

Lenke til kommentar

Jeg ønsker deg lykke til.

Vil ikke ødelegge din glede, men har overhodet ingen tro på at du kommer til å klare det. Uten utdanning om emnet, og annen erfaring enn tidligere lodding tror jeg ikke du når så langt..

Men uansett, lykke til :)

Lenke til kommentar

Høres ut som et håpløst prosjekt. En ting er å skru sammen en haug (ukompatible?) deler, men man vil jo aldri få liv i "greia" uten å programmere egen software/firmware etc. Og man skal ha rimelig peil for å gjøre noe sånt...

Å forbedre software/firmware blir gjort hele tiden av "fiklelystne" folk, ogfe bare med endrede menyer etc... Start med å se på unlock.no og jobb deg videre derifra...

Lenke til kommentar

Å forbedre software/firmware blir gjort hele tiden av "fiklelystne" folk, ogfe bare med endrede menyer etc... Start med å se på unlock.no og jobb deg videre derifra...

Å endre firmware slik, er nok nokså umulig uten å ha kildekode. Unlock.no viser deg aldeles ikke hvordan du kan endre slike ting...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...