bigblock Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 jeg har et hovedkort med pentium 4, (533mhz fsb) og støtte for max pc3200 ram. skal snart skaffe meg nye ram brikker, slik at jeg kan klokke. så til spørsmålet: om jeg da hadde satt inn f.eks pc4000 brikker istedenfor pc3200, kunne jeg da klokket mer? for om jeg hadde klokket pc3200 brikkene opp f.eks 100mhz så ville de nokk ikke taklet det, men pc4000 brikkene kjører jo på 500mhz orginalt, altså like mye som 3200 hadde kjørt overklokket. Dette vil vel bli mer stabilt? med tanke på at selve rammen(pc4000) da vil kjøre på orginal hastighet? men om hovedkortet ville taklet så høy mhz er jo enn annen sak da. Så til det andre spørsmålet: burde jeg skaffe med 1gb eller 2 gb ram? pcen kommer til å bli brukt til spilling og nedlasting osv. men om jeg velger å kjøpe 2gb så må jeg muligens ''offre'' litt kvalitet/hastighet på brikkene pga prisen, og det er kanskje ikke så bra med tanke på at jeg trenger bra minne til overklokking. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Du kan komme like langt med en PC 3200 brikke, som f. eks en PC4000 brikke. Det spørs bare på timingsene. Vis du skal klokke er OCZ sin Gold serie bra for Intel. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 2 GB RAM er ingen vits så lenge du spiller. Dette er kun tunge 3d applikasjoner og lignende. Vel, Windows Longhorn trenger man kanskje 2GB til hehe. Lenke til kommentar
bigblock Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 gold serien fra ocz blir nokk litt for dyrt, så jeg går nokk heller for noe slikt: https://prisguiden.no/produkt/25199 Noen som har erfaringer med disse? og er de gode til å ovrklokke med? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Ville kjøpt f.eks PC4000 til Intel-systemer siden timings omtrent ikke har noe å si, mye bedre at dem klarer høyere hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå