Dj Charlie Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Ønsker og bytte min CPU fra P4 2.6 til P4 3.2 +/- Vil det bli noen problem? (nye installasjoner etc.) Kan jeg bare fjerne viften, ta vekk den gamle CPU’n, og sette inn den nye. Dermed bare starte maskinen på nytt? Hovedkort ASUS P4P800 Gold / Hovedkort for S478/800mhz I865PE, Dual DDR, SATA, LYD, ATA100, LAN Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Ønsker og bytte min CPU fra P4 2.6 til P4 3.2 +/- Vil det bli noen problem? (nye installasjoner etc.) Kan jeg bare fjerne viften, ta vekk den gamle CPU’n, og sette inn den nye. Dermed bare starte maskinen på nytt? Hovedkort ASUS P4P800 Gold / Hovedkort for S478/800mhz I865PE, Dual DDR, SATA, LYD, ATA100, LAN en 3.2+ trenger vel en kraftigere vifte en den du har fra før. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Som Shink sier trenger den litt kraftigere vifte enn den du har fra bør. Kjøp boxed eller en kraftigere vifte i tillegg. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Klarer bare ikke å fatte at folk faktisk bruker såpass med penger på en sånn filleoppgradering.. Uansett så vil alt sansynligvis gå bra.. er som oftest bare å bytte og boote opp.. kommer jo litt ann på hvor nytt hovedkortet er.. Mulig det kortet ikke laget for så kraftige prosessorer.. sjekk det opp med hovedkortprodusentens hjemmeside.. Endret 7. mai 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Den 2,6 en klokker du glatt til 3,1 GHz med det hovedkortet og boxed kjøleren Da har du spart de pengene og sitter med noe som yter like bra som det du hadde tenkt. Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Ja, men hvis han kjøper en 3.2Ghz så kan han jo kokke den enda lengre... Sånn tenker hvertfall jeg. Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Ja, men hvis han kjøper en 3.2Ghz så kan han jo kokke den enda lengre... Sånn tenker hvertfall jeg. joda, men en 3.1 vil duge fin en liten stund! Han vil få ytelses økning, pluss at det blir billigere neste gang Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Da tolker jeg det slik at det ikke skulle oppstå noen problemer? Men jeg har lest at de viftene som følger med CPU’n ikke er gode nok, stemmer det? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Da tolker jeg det slik at det ikke skulle oppstå noen problemer? Men jeg har lest at de viftene som følger med CPU’n ikke er gode nok, stemmer det? Viftene er allright. De holder for det meste hvis du ikke skal overklokke. Og ja de bråker mer og kjøler dårligere enn andre dyre vifter. Hvis de hadde vært for dårlige hadde de neppe blitt solgt vel? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Klarer bare ikke å fatte at folk faktisk bruker såpass med penger på en sånn filleoppgradering.. Det gjorde eg, brukte 1850kr for det som du kaller filleoppdatering? Og eg meket det også, fikk mer krefter for en billig penge. Hadde ikke tenket å bytte ut maskinen enda. Skal ikke gjøre det før i 2006 en gang. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Den 2,6 en klokker du glatt til 3,1 GHz med det hovedkortet og boxed kjøleren Da har du spart de pengene og sitter med noe som yter like bra som det du hadde tenkt. Ja, og en 3.2 igjen klokker du lett til 3.8~4.0! Og sånn kan du fortsette... :!: Lenke til kommentar
dreden Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Ja, og en 3.2 igjen klokker du lett til 3.8~4.0! Og sånn kan du fortsette... Ikke nødvendigvis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå