Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger råd ang trådløst oppsett for xbox M.M

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag et trådløst nettverk som funger bra med en SMC2804WBR tilkoblet min SDSL linje.

Men jeg ønsker også få koblet min Xbox og dreambox på dette trådløst. Å trekke kabel er IKKE et alternativ.

Jeg har sett at det finnes noen såkalte "gaming adaptere" men ideelt sett så hadde jeg bare trengt en stk med to utganger til ethernet på. De jeg har sett har kun 1.

Det jeg lurer på,er om det er noen produkter som tilfredstiller mitt behov,uten å koste skjorta? jeg synes det blir for drøyt å måtte invistere i to slike,for å få både Xbox,og dreambox på nett i stua.

på forhånd takk for alle råd og tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror muligens løsningen er en Linksys WRT54G.

Her er litt info om oppsettet av routeren.

http://forum.bsr-clan.de/viewtopic.php?t=694

Sånn jeg har forstått det så bruker du Routeren du har i dag som en er og setter opp WRT54Gen ved Xboxen og DBen og kobler dem til lan portene på WRTen.

Har en Sparklan(tilsvarer den du har) og et par WRT54G så jeg kan teste det ut vist du vil...

Endret av taz
Lenke til kommentar

prøver å få en win98se(p2 evercom) på nett med et pci wlan smc kort. ingen lykke sålangt.

har blitt foreslått i en annen post her

Linksys WGA54G, D-Link DWL-G810 og Asus WL-330

hvordan fungerer de, bare trekke kabel fra det vanlige ethernet kortet til dem, og en kommer på det trådløse nettet?

har også en xbox som jeg trenger trådløst til om en stund, så er det 2 ethernet porter på disse produktene?

kjøpte smc kortet på datakjeden, og ser ut som om de kun selger D-Link DWL-G810. Er det på lik linje med linksys.

Må bytte inn smc kortet, siden det tydeligvis ikke fungerer.

blir dyrt etterhvert når en flytter inn til noen som ikke bryr seg om internett, men vil ikke ha kabler langs veggene.

Lenke til kommentar

For å oppsummere hva andre har sagt her før:

Hvis du ikke ønsker noen form for kabler what so ever, så må du få tak i WLAN-kort til xboxen (som koster rundt 1000,-) og noe stash til dreamboxen som andre har nevnt tidligere.

Hvis du kan leve med litt kabler rundt stashet så må du kjøpe et trådløst aksesspunkt som du kobler opp i punkt-til-punkt forbindelse med det trådløse aksesspunktet du forhåpentligvis har fra før. Denne punkt-til-punkt forbindelsen vil da fungere akkurat på samme måte som om det hadde vært 2 switcher med en kabel imellom. Med denne løsningen vil du få kabler fra dette aksesspunktet (som du da plasserer i stua) og bort til xbox og dreambox

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...