jally Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 For en stund siden bestilte jeg et spill fra et utenlandsk nettbutikk og var garantert kostnadsfri frakt. Men når jeg skulle hente pakken var det toll på 160 kr. Ikke nok med at det var toll, var det feil innhold. Hvis de hadde sendt rett vare hadde jeg ikke trengt å betale toll. Så i tillegg måtte jeg sende tilbake feilvaren og dette kostet meg 100 kr. Tilsammen i frakt og toll ble det 260 kr og dermed ble importen like dyr som å handle varen i Norge. Jeg fikk ikke refundert fraktpengene... Kjipt! Noen andre som har opplevd maken? Lenke til kommentar
The Guardian Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Selvfølgelig! Hvis du mottar en pakke fra utlandet som har en verdi på over 200 kr (i følge tollappen som avsender må klistre på), må du betale 60-70 kr i gebyr i tillegg til 25% av gjenstandens verdi. Denne grensen har vært uendret siden 70-tallet. Hvis du mottar en pakke som er forsikret, vil posten mest sannsynlig åpne pakken og voldta innholdet uansett hva det står, for å finne ut om det faktisk er verd over 200 kr. Heia Norge! Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Jepp, og nå kan det se ut til at 200kr grensen også forsvinner. Dvs at man må betale moms selv om man bestiller for 5kr. Lenke til kommentar
jally Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Ja Norge har "enkelte" lover som er under pari.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå