Gå til innhold

Toolbar som legger seg rett over taskbar

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en venninne av meg som har et problem med maskina si. Det er en toolbar som legger seg rett over startmenybaren hennes, og den er der konstant, selv med IE avslått. Hun har scannet med antispyware fra ms, spybot, adaware, pestpatrol samt tatt noen antivirusscans. Men programmet dukker allikevel opp igjen hver gang hun starter ie. Er det noen som har noen smarte tips til hvordan dette kan fjernes manuellt? Eller andre ting?

Toolbaren ser slik ut, den nederste blå saken rett over startlinja: (beklager dårlig bilde)

EDIT: Baren kan lukkes manuelt, men kommer alltid tilbake hver gang man starter IE. I tillegg har hun to stk Iexplore.exe i taskbaren som ikke kan avsluttes, de kommer bare tilbake i prossessene igjen.

post-131-1115493821_thumb.jpg

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært ute for noe lignende hos min onkel. Kan du prøve å scanne med adaware, fjerne alt av spyware, og så scanne igjen med en gang? Hos min onkel kom 2 registerverdier opp hver gang. Brukte disse verdiene til å søke på google etter løsning. Verdiene dukket opp gang etter gang, selv om jeg slettet de manuelt. Husker ikke helt hvordan jeg ble kvitt problemet, holdt på lenge og prøvde mange forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Den innstalleres sammen med msn plus. Er "valgfritt", men skal visstnok være godt skjult det valget som fjerner toolbarinnstallasjonen.

Ellers, så ser det ut til at vi fikk fiksa problemet nå. Gikk igjennom oppstartslisten, og fikk blokkert noen programmer som ikke skulle starte opp fra å starte opp. Og så var det greit :).

Lenke til kommentar

Hun har heldigvis brukt firefox lenge, så problemet ligger ikke der.

Problemet oppstår når man innstallerer msn plus, har lite med IE å gjøre det. Så heller fraråd folk fra å bruke msn plus ;).

Og toolbaren dukker opp i det man starter IE, feks når msn skal sjekke mail og lignende, eller windows update feks. Å ikke bruke IE er uansett ingen løsning når programmene allerede er innstallert på maskina, da lop.com sløver maskina betraktelig ned.

men problemet er som sagt over.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Problemet løses slik:

Gå inn på legg til/fjern programmer under kontrollpanel, velg MSN Messenger plus 3 og trykk avinstaller. Deretter velger du å kun avinstallere sponsorprogrammet.

Voilá

Det funker ikke. Jeg avinstallerte sponsorprogrammet og selve msn plus. men jeg har fortsatt reklame som hopper opp (når jeg f. eks skal sjekke mailen min. Den åpner jeg i IE)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...