Rabagastn Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Maskina mi slår seg av både i tide og utide. Det kan være både dersom jeg ser film, spiller, eller faktisk er idle(bortevekke fra maskina). Der er litt irriterende å aldri få lasta ned store oppdateringer og sånt fordi pcn slår seg av hele tida. Jeg fiksa sånn at pcn ikke restarter ved systemfeil, for å lese av hva som sto. Jeg fikk ikke med meg alle smådetaljene, men "page fault in non-paged area" er liksom grunnen til blåskjermen... Har AMD Athlon 64 3400+ MSI K8N NEO Platinum Edition 512mb Twinmos RAM Sapphire Radeon X800Pro 256mb 200Gb Seagate Barracuda S-ATA Hdd 80Gb WD IDE Hdd Og dvd-rom/brenner Original WinXP Home med SP2, har prøvd med flere windows-versjoner.... Endret 11. mai 2005 av Rabagastn Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg tror muligens jeg kan ha samme problem. Laptopen min skrur seg rett og slett av uten varsel annet enn en blåskjerm som er framme et snaut sekund. Jeg har funnet ut av feilen tror jeg, nemlig at vifta i pc'n har stoppa. Andre symtomer jeg hadde var at PC'n blei ganske treig først og det kom noen rare "knirkelyder". Jeg søkte rundt litt med google og fant da ut at dette var symptomer på at, ganske riktig, vifta hadde stoppet. Vet som sagt ikke om dette er samme problem som du har, men du kan i allefall sjekke ut denne siden: www.computerhope.com/issues/ch000605.htm ... Forresten så har jeg ikke funnet ut om vifta er helt kaputt eller hva som er galt med den, og hvordan det kan fikses, så om noen har noen tips taes de gjerne imot! Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Hvilken vifte er det som stopper til deg? Alt i pcn min er nytt unntatt den gamle Western Digitalen min, som forøvrig IKKE er OS Disc... Her hører jeg ingenting, skjermen blir svart(blinker blå sånn at jeg ser det av og til) og så restarter den, uten at jeg i det hele tatt skjønner hva som skjer før den er kommet inn i login screen igjen... Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Første jeg tenker på når jeg ser problembeskrivelsen, er for svak strømforsyning. Men rart at en bærbar har liknende problemer, da... I alle fall, gå til disse to, og sjekk om du har sterk nok PSU: http://www.jscustompcs.com/power_supply/ http://www.casemodgod.com/psu_calculator.htm Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 jeg har ikke funnet helt ut av åssen jeg kommer meg inn i laptopen.. har ikke så mye erfaring med laptoper, men tror det er den eneste vifta jeg har. Men sjekk temperaturen i PCen... Eller sjekk andre ting i linken jeg oppga i den forrige posten eller sjekk de hundrevis(?) av andre topicene her på hjelpeforumet som beskriver det samme problemet... Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Det der virka litt snodig, jeg får under 300 W, jeg har en Noisetaker ENERMAX 370, som sies å kunne tåle over 400W, er med sånn bryter bakpå, men jeg har kjørt vifta på litt under full guffings hele veien, så tror ikke det er problemet heller. Har også ATCS CoolerMaster kabinett; ut av navnet sier det seg at det fulgte med to vifter(ei i topp og ei bak) for luftgjennomstrømming, skjønt disse trekker ikke mye strøm. Det er også lys i glassdøra (bitte lite ledlys som lyser ut i glasset slik at logoen lyser, lite strøm. Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 jeg har ikke funnet helt ut av åssen jeg kommer meg inn i laptopen.. har ikke så mye erfaring med laptoper, men tror det er den eneste vifta jeg har. Men sjekk temperaturen i PCen... Eller sjekk andre ting i linken jeg oppga i den forrige posten eller sjekk de hundrevis(?) av andre topicene her på hjelpeforumet som beskriver det samme problemet... Har sjekka gjennom de fleste, men det er liksom ingen som helt tar tak i det jeg har som feil. Har kjørt memtest, seagate disctools, kjører sisoft sandra men får ingen advarsler om at noe er gærnt osv... Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Hm. Neppe antall watt som er for lite da nei. Hva med å sjekke at volt-tallene er som de skal? Ikke bruk Everest e.l. andre 3.parts-programmer til å sjekke det, men last ned noe fra hovedkortprodusenten som gir deg info om volten. Det kan være litt avvik, men ikke så mye. Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Nå fikk jeg den fine feilen IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Hva som skjer? I tillegg får jeg masse errors når windows starter opp igjen. Mange av dem er helt blanke, mens noen står det Minnet kunne ikke være "read" på... Hjelp... Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Det er kun 1 minnebrikke du har? Hvis du har 2, så vil ikke Memtest plukke det opp dersom brikkene er litt for forskjellige i CAS-timing. Ellers så... ja... vanskelig å si... Jordingsfeil? En komponent som ikke er helt god? Som sagt, veldig vanskelig å si. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Om du vil hindre maskinen i å starte på nytt ved blå skjerm, gjør følgende: Windows + Pause -> Avansert -> Oppstart og gjennoppretting -> (ta bort)Start på nytt automatisk Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Om du vil hindre maskinen i å starte på nytt ved blå skjerm, gjør følgende:Windows + Pause -> Avansert -> Oppstart og gjennoppretting -> (ta bort)Start på nytt automatisk Det fikk jeg fiksa før jeg laga posten, og det har jeg skrevet.. Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 "Det ble gjort forsøk på å skrive til skrivebeskyttet minne" Jeg får forskjellig skjerm hele tida jo For de aller mest tekniske: Stop: 0x000000BE (0x00542DF8, 0x13EE025, 0xF8695978, 0x0000000A) Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Har du en eller to minnebrikker? Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Har en minnebrikke... Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Prøvd å ha 80 GB-harddisken som systemdisk (eller dersom den er det, omvendt)? Har du mulighet til å teste maskinen med et annet grafikkort? Samme hva slags nesten, bare du får kjørt Windows. Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Joda, får nok kjørt den på nytt skjermkort. Men jeg skal installere ny versjon av windows først... En kamerat av meg hadde visst fått med når faren kjøpte pc gjennom firmaet hans.. Så får vi se.. Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Det var visst RAM-brikken.. virka sånn. Fikk bytta den mot to Corsair-brikker, twinbrikker... og nå har den stått og dura i to dager med en del styring på, såe... Kjøpe nye minnebrikker nå da.. :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå