LarsO Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Hei! Med Gsmart mini2 kan en ta 200(?) bilder i 800*600 oppløsning. Må batteriet lades opp underveis, eller kan jeg ta alle de 200 bildene uten oppladning - dersom kameraet slås av etter hvert bilde? Vurderer nemlig å kjøpe et slikt, og vil vite hvor mange bilder jeg kan ta fra ferieturen.. Mvh Lars Viset Lenke til kommentar
zanti Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Du kan ta rundt 200 bilder i VGA-oppløsning. Dette er neppe en kvalitet du vil bruke da det etter min mening er for dårlig for normal bruk. I 1280x960, som er standardoppløsning og uten interpolering, kan du ta 54 bilder. Det optimale hadde vært en bærbar PC tilgjengelig som både kan lagre bildene samt lade batteriet. Vær påpasselig å lade batteriet riktig første gangen, da lithiumion-polymerbatterier er ømfintlige i første oppladingsfase. Ikke bruk kameraet før det røde lyset har slukket. Gjør du det kan du antakeligvis ha bildene lagret i minnet rundt en uke. Du kan slå av kameraet mellom fotografering og spare strøm. Vær likevel obs på risikoen for å miste bildene grunnet flatt batteri :smile: Lenke til kommentar
LarsO Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 Skal til Danmark på fotballcup i sommer, og leter etter et billig (i forhold til pris/ytelse) kamera for å ta bilder til lagets hjemmesider. Dette er vel et bra kamera til denne bruken? Får vel bare bruke det så lenge batteriet holder.. I verste fall kan jeg vel finne meg en internettcafe hvorfra jeg lader opp og sender bildene hjem, da jeg ikke har tilgang til bærbar PC. Takk for svar! Lars Viset Lenke til kommentar
unwill Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Husk at Gsmart mini2 ikke er noe god på motion og inne bilder... Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 17:41, LarsO skrev:Skal til Danmark på fotballcup i sommer, og leter etter et billig (i forhold til pris/ytelse) kamera for å ta bilder til lagets hjemmesider.Dette er vel et bra kamera til denne bruken?Får vel bare bruke det så lenge batteriet holder.. I verste fall kan jeg vel finne meg en internettcafe hvorfra jeg lader opp og sender bildene hjem, da jeg ikke har tilgang til bærbar PC. Muligens et godt nok kamera. Men jeg betviler sterkt at du får lov til, og tilgang til, å koble et kamera til en PC på en internettcafé. Tenk nøye over det. Ikke veldig sannsynlig, nei? Lenke til kommentar
vigleik Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Hehe.. hvor vanskelig er det å koble til et kamera på en internettcafé? Latterlig lett, og temmelig sannsynlig. Bare husk å ta med usb-kabel og evt driver. Lenke til kommentar
bobobob Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Eller lag deg en ladekabel for bil/hytte med omformer 12v-5v... Lenke til kommentar
Gammel Erik Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Hvordan gjør man det?:o Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Kjøp heller en hp photosmart 120 på Elkjøp til 995 + en ekstra minnebrikke til et par hundre på en webshop.. da slipper du å miste bildene, og kan bytte batterier.. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Hadde ikke gått for en uke. Hadde med mitt kamera på hytta (9 dager). Tok bilder av alt mellom himmel og jord. Golfbanen, fine jenter osv. Da jeg komm hjem ble jeg livlig skuffa. Alle bildene var borte :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå