Dr3as Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Hadde en stund problemmer med at maskina blacket ut. Men det gikk seg utrolig nok til. Men når jeg her på onsdag skullet a med maskina opp til en kamerat fikk jeg en dårlig beskjed når jeg skrudde den på, "system failed, cpu test". Ga opp der oppe og tok maskina mi hjem, og da starten den på første forsøk. Så helt til i dag har den stått å gått helt fint, kom på at cd og dvd brenner ikke var koblet til da jeg skulle brenne en cd så måtte skru av for å kolbe til dette. Men når jeg da skulle starte den igjen fikk jeg samme feil :S Som jeg hadde følelse av før tror jeg faktisk det er dårlig power som er grunnen, men noen som har no innspill? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Får du samme feilmelding hvis du restarter maskin x antall ganger også? Prøv med annen strømforsyning, for og evt. luke ut en komponent. Kan godt hende hovedkortet begynner og bli sliten. Hvis du har muligheten, så prøv prosessoren på en annen maskin. Prøv og en annen prosessor på ditt hovedkort hvis du har muligheten til det, for å se om du får samme feilmelding da. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Ta ut batteriet og sett det inn igjen(maskinen må være av), eller clear CMOS. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 altså tviler på om det er cpu eller hk siden maskinen er 100% stabil når jeg først får startet den. Det å resette biosen virker som har null å si, problemmet kan like godt oppstå da. Problemmet skjer etter restart eller at jeg skrur den av og skal senere ha den på, og så plutselig kommer den i gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå