Gå til innhold

Ati driver nekter og innstalere etter Sp2 trøbbel

TDK

Anbefalte innlegg

vet vel nok om hva jeg prater om, pcn min har alti fungert bra og

altid hat noen problemer men etter sp2 ble det bare rot.

Ser ingen vits i å oppdatere når alt funker fint uten det ^^

Carnifex får synes hva han vil, bare ikke tro han vet alt forde

om han har xxxx posts..

Jeg har jobbet med windows systemer en god stund og har bl.a jobbet mye med scripting og utrulling av applikasjoner, patcher, servicepacks osv og har testet en god del konfigurasjoner mot SP2. Jeg har hørt historiene om hvordan SP2 ødelegger maskinen osv fra en rekke mennesker men enda ikke hatt problemer selv. Jeg har gjenopprettet feilede SP2 installasjoner som rett og slett bunner i brukerfeil.

Jeg har oppgradert noen hundre xp maskiner fra SP1 til SP2 uten å noensinne ha problemer. Jeg skal ikke påstå hardnakket at det ikke finnes konfigurasjoner som er inkompatible med SP2 men jeg vil da tro at det er programvare og ikke maskinvare som kan skape problemer. Det finnes nok enkelte programmer som ikke jobber så godt på SP2. Det er jo endel av oppgraderingen å sjekke om programvare og maskinvare er kompatibel. Jeg påstår langt i fra å være noen ekspert men har litt erfaring fra dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan av egne erfaringer bare si at jeg skjønner ikke at

folk kan legge skyld i SP2 :nei:

Har ALDRI hatt problemer med en enkel oppgradering

verken fra cd eller fra update:)

Tror selv det har noe med folks "erfaring" med pc, dermed kan det

lett gå utover stakkars SP2 :p

Nei SP2 er genialt :thumbup:

Lenke til kommentar

Helt enig, SP2 er en stor forbedring av Windows. Har ikke hatt det minste problem etter at jeg installerte SP2, bare positive erfaringer. De som får problemer er nok hovedsakelig brukere som ikke har veldig mye greie på hva de driver med. Men så er jo dataverdenen en særdeles omfattende og komplisert historie også.

Lenke til kommentar
En annen ting: Hvis dere tror det er nødvendig med microsoft

oppdateringen tar dere vell litt feil. Etter jeg re-installerte

windows har jeg latt være å laste ned noen oppdateringen,

funker helt fint. Og hvis du klarer finne de rette antivir +

antispy programmene så slipper du "andre makter" på pcn din.

Bruk hode.

Hehe, jeg må le, sitter du ikke bak en router så skal jeg vedde penger på at du allerede er infisert, å gå på nett uten firewall med uoppdatert windows er det samme som å få en infisert maskin i praksis, det finnes masse ormer som ikek blir tatt av AV. Så jeg tror du må lære deg litt mer om hva du snakker om før du kommer med bastante påstander.

AtW

Lenke til kommentar
Ikke særli smart trekk å installere SP2 men..

Mista selv 70gb av harddisken min pga den. Det som skjedde

var at harddisken min rett og slett forsvant, så skulle jeg

formatere den og da sto det at den var på bare 130gb istedenfor

200gb og så måtte jeg bare formatere den for å få den tilbake, og

da ble den formatert som 130gb. 70gb forsvant i lufta...

Hadde masseeee andre problemer og, orker ikke nevne alt.

Du har nok ikke "mista" 70gb heller...

Det som har skjedd er:

Du hadde SP1 fra før av.

Når du innstallerte SP2, så ble det feil i systemfilene til disken.

Boot.ini +++++

Når du ikke klarte å finne disken, så tenkte du at AAARRRRGH windows har sletta alt, mens du sannsynlighvis med enkle grep kunne gjennoppretta alt.

SÅ innstallerte du Windows XP fra en Cd uten SP1, reboota og fant at disken var redusert til 137GB.

Det er fordi Windows XP uten SP1 ikke støtter disker større en 137 gb !!

Du må ha servicepack 1 eller større for at Windows skal klare å finne rett størrelse på disken din om den er større en 137 gb.

Hvis du i ettertid innstallerte SP1, så vil fortsatt disken framstå som 137gb. Det er fordi at når du reinnstallerte & formaterte hdd'en ble primærpartisjonen (C:) laget til 137gb i stedet for 200gb fordi winxp installasjon's programmet ikke kunne "se" mer en 137gb av disken når den skulle lage den..

Så det du kan gjøre nå er:

Installer alle ServicePackene/Oppdateringene.

Last ned et diskpartisjonerings program. F.eks PartitionMagic. Rezize C: til max, og alt funker igjen.

Lage en bootcd MED sp2 ferdig innstallert - formatere hdd på nytt, rezise til 200gb, installere & presto dine 200gb er tilbake.

Kontakte Microsoft support å få de til å sende deg en XPSP2 cd for så å gjøre det som jeg har beskrevet over.

Endret av SatanClaws
Lenke til kommentar

dropp og last ned oppdateringene. Ta heller å last ned hele SP2 filen, husk riktig språk.

Den skaper kanskje ikke problemer, og du vil ha den til senere, slik at du slipper å laste ned alle oppdatringene senere. Ville anbefalt (siden maskinen din oppfører seg litt rart) å ta en hel formatering (husk å ta vare på viktige ting) og det første du gjør etter at windows er innstallert, er å sette igang innstalleringen av SP2 filen som du laster ned FØR formatering. Og innstallerer før alle andre drivere og slikt. Da vil det nok funke som det skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...