Gå til innhold

Ati driver nekter og innstalere etter Sp2 trøbbel

TDK

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg gjorde et forsøk på å innstalere SP2 fra windows update isted.

Den fucka seg halvveis og jeg måtte restarte maskina. Dermed sa den at den gjenopprettet gamle filer, og det gjorde den i 10 min.

Dermed kom jeg inn i windows. Der sto det at det var SP2, men at innstalasjonen var ustabil og at jeg burde avinnstalere SP2 via kontrollpanel. Det gjorde jeg.

Etter restart ble alle driverene initialisert. Alle bortsett fra skjermkortdriveren.

Jeg avinnstalerte den gamle (med Driver cleaner 3 og alt) men likevel får jeg feilmelding når jeg prøver og innstalere ny (både nyeste og en eldre jeg hadde fra før)

feilmeldingen er: Innstalasjonsprogrammet kunne ikke kjøre innstalasjonen (0x80040707)

Har noen peiling? Orker ikke 60hz mye lenger :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke særli smart trekk å installere SP2 men..

Mista selv 70gb av harddisken min pga den. Det som skjedde

var at harddisken min rett og slett forsvant, så skulle jeg

formatere den og da sto det at den var på bare 130gb istedenfor

200gb og så måtte jeg bare formatere den for å få den tilbake, og

da ble den formatert som 130gb. 70gb forsvant i lufta...

Hadde masseeee andre problemer og, orker ikke nevne alt.

Lenke til kommentar
Ikke særli smart trekk å installere SP2 men..

Vær så snill ikke uttal deg når du ikke aner hva du snakker om.

TDK jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hva som er galt men problemet er kanskje at det ble fjernet litt for mye med drivercleaner e.l. og at ikke har VGA kort installert? Hvis du fjerner skjermkortet fra enhetsbehandling og restarter vil du få frem veiviseren. Stopp den før den henter inn ati driveren og restart. Se om du får lagt inn driveren da.

Hvis jeg er helt på jordet kan du kanskje gi litt mer info om feilmeldingen :)

Lenke til kommentar
Jeg har lovet meg selv og aldri innstalere SP2  :w00t:

Tullpreik.... :hrm:

Frem til Microsoft presser det opp i ræva på meg skal jeg ikke instalere det mølet... :thumbdown:

Neida, selvfølgelig er det lurt med tanke på sikkerhet og lingnende, men det funker faktisk ikke heller. Jeg tror at windows update innbiller seg at jeg har SP2, selvom det er avinnstalert og i My computer/system info står det SP1, så er det ikke mulig og innstalere SP2...

Men den tid kommer nok...

Endret av TDK
Lenke til kommentar
Jeg har lovet meg selv og aldri innstalere SP2  :w00t:

Tullpreik.... :hrm:

Frem til Microsoft presser det opp i ræva på meg skal jeg ikke instalere det mølet... :thumbdown:

:cool:

Det gjør dem allerede, det er "tvungen" oppdatering til SP2 nå over automatisk Windows Update.

Mine erfaringer på ganske mange klienter er at det ikke er noe møl.

Anbefaler deg å integrere SP2 i Windows installasjonen din...

Edit:

Fin link til hvordan du kan integrere (også kalt slipstreame) SP2 i Windows CD'en:

http://www20.tomshardware.com/howto/20040908/index.html

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Den er jo ikke tvungen med mindre du har ''helt automatisk'' windows update...

Jeg har ihvertfall slik at den spør meg om jeg vil innstalere nye oppdateringer...

Ihvertfall ble det møl for meg.... Jeg har sittet hele kvelden og fikset det den klarte og gjøre... Var jo ikke min skyld at den bestemte seg for total ''halt'' midt i innstalasjonen?

Jeg lot den bare gå, og etter en time sto den halvveis.... Lot den sto en halvtime og den hadde ikke rørt seg....

Lenke til kommentar
Jeg lot den bare gå, og etter en time sto den halvveis.... Lot den sto en halvtime og den hadde ikke rørt seg....

Da har du mistet forbindelsen mellom maskinen din og Windows uppdate server. Sånnt vil du møte på i flere sammenhenger, så du gjør best i å lære deg å tacle slikt. Jeg syns det var fint at du brukte systemgjennoppretting og kom ut av det.

Hvis du ikke oppdaterer risikerer du at noen "andre makter" kommer inn i maskinen din og da er det ingen nåde! .... Det vil ikke hjelpe med systemgjenoppretting da.

Lenke til kommentar

Da har du mistet forbindelsen mellom maskinen din og Windows uppdate server. Sånnt vil du møte på i flere sammenhenger, så du gjør best i å lære deg å tacle slikt. Jeg syns det var fint at du brukte systemgjennoppretting og kom ut av det.

Hvis du ikke oppdaterer risikerer du at noen "andre makter" kommer inn i maskinen din og da er det ingen nåde! .... Det vil ikke hjelpe med systemgjenoppretting da.

Jeg er litt flau over at jeg ikke tenkte på systemgjenoppretting med en gang... :blush:

Menmen... Får vel laste den ned snart....

Hjelper forresten ikke firewall når det er et sikkerhetshull i operativsystemet?

Lenke til kommentar

Den posten der var vel ærlig talt lik som den forrige?

Lenke til kommentar
Hjelper forresten ikke firewall når det er et sikkerhetshull i operativsystemet?

Dette var et typisk eksempel på serverbortfall. Jeg trykket svar, og måtte vente. ... så trykket jeg svar igjen ... ikke reaksjon. Etter en halvtime med kortspill fikk jeg kontakt med Forumet, og resultatet ble to like inlegg.

Windows er det sikreste OS vi har, men siden det er så masse brukt er det også det mest angrepet. Oppdatert og sammen med brannmur og virusprogram er der ikke sikkerhetshull å snakke om.

Lykke til :cool:

Lenke til kommentar

Dette var et typisk eksempel på serverbortfall. Jeg trykket svar, og måtte vente. ... så trykket jeg svar igjen ... ikke reaksjon. Etter en halvtime med kortspill fikk jeg kontakt med Forumet, og resultatet ble to like inlegg.

Windows er det sikreste OS vi har, men siden det er så masse brukt er det også det mest angrepet. Oppdatert og sammen med brannmur og virusprogram er der ikke sikkerhetshull å snakke om.

Lykke til :cool:

Hehe, har faktisk skjedd med meg å før... ;)

Får nok satse på å laste det ned på nytt en dag jeg har litt tid :D

Har det faktisk på cd, men etter 5 min med klikking på ''accept'' og ''agree'' osv, kommer det opp en liten artig boks som sier at jeg har feil språk i forhold til det på cd'en :w00t: Yeeha!

Lenke til kommentar

Carnifex ikke utal deg når du ikke vet hva jeg prater om.

Fikk selv masse problemer og jeg kan si 100% sikkert at det

skyldes SP2, før jeg installerte det fungerte alt helt fint.

Merkeli det skjedde rett etter jeg fikk SP2...

SP2 er noe jevla søppel og det er microsoft og.

Har flere bekjendte som har hatt samme probleme.

En annen ting: Hvis dere tror det er nødvendig med microsoft

oppdateringen tar dere vell litt feil. Etter jeg re-installerte

windows har jeg latt være å laste ned noen oppdateringen,

funker helt fint. Og hvis du klarer finne de rette antivir +

antispy programmene så slipper du "andre makter" på pcn din.

Bruk hode.

Endret av Destructionz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Carnifex ikke utal deg når du ikke vet hva jeg prater om.

<snip-rant>

Tror Carnifex veit mer om hva han prater om enn du vil innse..

Joda.. ser ikke bort fra at du fikk problemer med SP2 på akkurat din maskin/ditt system..

At du da konkluderer med at SP2 og Windows er "søppel" er vel også forståelig..

Men så finnes det noen andre der ute som intallerer SP2 jevnlig på ganske så mange ulike system/maskiner uten problem.. bl.a. undertegnede..

Det kan være at du har noen inkompatible program/hardware som skapte problemene.. ,men det er ikke verre enn at en middels nerd finner ut av det... :)

Lenke til kommentar

vet vel nok om hva jeg prater om, pcn min har alti fungert bra og

altid hat noen problemer men etter sp2 ble det bare rot.

Ser ingen vits i å oppdatere når alt funker fint uten det ^^

Carnifex får synes hva han vil, bare ikke tro han vet alt forde

om han har xxxx posts..

Lenke til kommentar
Etter jeg re-installerte windows har jeg latt være å laste ned noen oppdateringen, funker helt fint. Og hvis du klarer finne de rette antivir + antispy programmene så slipper du "andre makter" på pcn din.

Bruk hode.

Hvis dette er situasjonen di så har du allerede infeksjon i maskinen din ... du har bare ikke de rette verktøyene (og holdningen) til å oppdage det.

Dessuten er sånn oppførsel er helt uakseptabel fordi du infiserer maskinene til dine venner og andre du kommer i kontakt med. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Huh? Hva prater du om, lol? har sjekket me antivir og antispy programmene

mine som foresten funker helt fint og er de så kalt "rette" programene

du snakker om, ingen infeksjoner der nei. Funker fint uten sp2 og alt det

andre dere er så glad i. Ikke bynn å snakk om oppførsel osv, blir for dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...