Gå til innhold

Sony NW HD-3\HD-5, har dere noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei! Lurte på om noen har prøvd Sony NW-HD3 eller HD-5? Hvordan er den i forhold til andre mp3 spillere, f.eks ipod og zen touch? Tenkte at jeg skulle ønske meg denne til konfirmasjonen. Hvordan er lyden? Brukervennligheten? etc..

Endret av lars_loffen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har denne selv, og er strålende fornøyd. Folk jeg kjenner som har Ipod mini blir nesten litt flaue når vi sammnenligner størrelse på spillerene samtidig som jeg sier at jeg har 20 gb lagringsplass.

Det som derimot Ipod er mye bedre på, er programvaren (itunes) som følger med, blant annet er det mye lettere å ordne playlists og sånne ting. I tillegg har Sony gjort det litt tungvint på den måten at alle sanger som blir lastet inn på spilleren blir kryptert slik at det ikke er mulig å få lastet de over på en annen pc, så man er avhengig av å ha en kopi av musikkbiblioteket på pcen. Hvis sånt er viktig for deg, bør du kanskje se på noe annet enn nw-hd3. Eventuelt nw-hd5, kan hende den kommer med bedre funksjonalitet for slikt.

Til mitt bruk, som er å bare få lastet inn alle cdene jeg eier slik at jeg kan høre på de overalt hvor jeg er, så fungerer den perfekt. Hvis man ser bort ifra programvare-faktoren så er jeg rimelig sikker på at du ikke finner en bedre mp3-spiller med tanke på størrelse, plass og generell "kvalitet".

Lenke til kommentar

Virker som om nw-hd5 er like liten hvis ikke hakket mindre enn nw-hd3 i tillegg til at den har bedre batteritid (skal holde 40 timer på papiret med laveste musikkkvalitet i motsetning til nw-hd3 som tåler 30 timer på papiret), så det lønner seg nok å kjøpe nw-hd5, spesielt med tankte på prisen på itbutikken.

Lenke til kommentar

Jepp, men HD3 har vel stemmeopptak? Jeg har dårlig erfaring med kvaliteten på slike funksjoner, og velger å ikke vektlegge det. På Sony's nettsider ser det ut til at det kommer en 30 GB-versjon av HD5 i løpet av måneden. For meg som i utgangspunktet bare ville ha en på 1 GB, holder det masser med 20 :) Alt ettersom det.

Og ja, batteritiden er visst bedre! Det alene er grunnen til at jeg velger Sony fremfor Creative og Ipod. Så lenge ingen hd-baserte (så vidt jeg vet) leveres ed vanlige batterier eller batteripakke, blir det å gå for den med lengst spilletid på oppladbare batteri. På HD5 kan man i tillegg enkelt bytte ut batteriet, noe som er et stort pluss fremfor Ipod'en.

Endret av NoviKaNa
Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker men tror oxo iriver kan skilte med ganske imponerende batterikapasitet, men vet det gjelder på sine minnebaserte spillere om det gjelder på hardiskspillere er jeg usikker.

Samtidig greit å ha i mente at de koster ganske mye mer.

Lenke til kommentar

HD3 har ikke stemmeopptak, hadde nok uansett vært en trist affære, så like greit at det ikke er med. 30 gb HD5 ja, må si Sony er aggresivt ute med nye modeller om dagen, er ikke mange månedene siden jeg kjøpte HD3 da den ble lansert her i Norge.

Lenke til kommentar
HD3 har ikke stemmeopptak, hadde nok uansett vært en trist affære, så like greit at det ikke er med. 30 gb HD5 ja, må si Sony er aggresivt ute med nye modeller om dagen, er ikke mange månedene siden jeg kjøpte HD3 da den ble lansert her i Norge.

Ok, men den har recording-funksjon? Eneste forskjell jeg kan finne ut av hvertfall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...