zedty Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Har dette hovedkortet med Intel HD Audio - 7.1 surround innebygget, bra/dårlig ? Overveier å bestille noen nye duppedingser og tenkte eventuelt å få alt med på et lass. Muligens det må et nytt lydkort oxo med på det lasset. Har bare et bedrittent headsett nå så det er umulig for meg å si om lydkortet er noe tess. Ser på info siden til komplett at det står oppført som i Intel HD Audio - 7.1 surround, men jeg bruker da vitterlig nyoppdaterte Realtek drivere som følgte med HK`et, ALC880 mener eg. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 de nye integrerte lydkortene skal holde i massevis. Til og med bedre enn noen av de man kan kjøpe løst. Eneste forskjell er at det integrerte bruker deler av CPU kraften til dekoding. Samt programvaren som følger med. Satte inn mitt Creative Audigy lydkort i stedet for å bruke realtek sitt pga programvaren er mye bredre fra Creative Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Intel HD Audio hardware is capable of delivering the support and sound quality for up to eight channels at 192 kHz/32-bit quality, while the AC‘97 specification can only support six channels at 48 kHz/20-bit. In addition, Intel HD Audio is architected to prevent the occasional glitches or pops that other audio solutions can have by providing dedicated system bandwidth for critical audio functions. Kilde: Intel.com Vel, er ikke noe lure-kort slik som Audigy2/4 o.l. som sier det er 24-bit @ 96 KHz mens de bare egentlig er 20-bit @ 48 KHz grunnet AC'97-restriksjonene. Må si meg litt imponert over Intel HD Audio. Selv om man ikke kan si at et lydkort er bra kun p.g.a bitdybden og sampleraten, så vil jeg tro Intel HD Audio kan hevde seg i samme klasse, om ikke klassen over konsumerkortene slik som Audigy4, Santa Cruz osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå