Gå til innhold

Å holde en counter oppdatert.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sliter med en liten ting. Jeg jobber med en applikasjon der man skal holde rede på hvor mange personer man har registrert. Har prøvd å sette telleren i JTextField og satt setEditable til false, har også prøvd å sette den i en JLabel. Men, den viser alltid 0, selv om det er 10 registrert!! Counteren virker helt ok, men hver gang jeg setter den i en textfield eller label, slik at den skal være synlig på panelet hele tiden, så viser den alltid 0!!

Noen som vet åssen man fixer problemet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg oppdaterer ikke feltet!! Men, når jeg registrer en person så har jeg satt counteren til å øke med 1, og minke med 1 når jeg sletter en person. Holder ikke det ? Må man i tillegg skrive en metode for å oppdatere textfeltet ?

Endret av aic007
Lenke til kommentar
Jeg oppdaterer ikke feltet!! Men, når jeg registrer en person så har jeg satt counteren til å øke med 1, og minke med 1 når jeg sletter en person. Holder ikke det ? Må man i tillegg skrive en metode for å oppdatere textfeltet ?

Første gang feltet tegnes så settes tallet fra counteren inn, ikke en link til selve couteren. Derfor må feltet oppdateres hver gang couteren endres.

counterTextField.setText(counter);

noe sånt må gjøres etter counter++;

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...