Gjest Slettet+432 Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Heisann! Lurer bare litt på en ting. Har en 333 MHz server hjemme. 96 MB RAM og 3.02 GB HD. Den kjører Slackware 10.0, og kjører som filserver, FTP, web, Samba, mySQL og mailserver. Synes den begynner å bli litt liten nå, så hva passer egentlig best for meg? Vet en ting, og det er at jeg skal ha 200 eller 500 GB HD, og ca 1 GB RAM, men mer vet jeg ikke. Noen forslag?? aleks Edit: passer kanskje ikke så godt inn i denne kategorien... Endret 7. mai 2005 av Slettet+432 Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Flyttes fra "hjelp til kjøp og salg av pc" til "servere". Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 En ting er hva den kjører, en ting er hva den faktisk har å gjøre, mye trafikk, mye å gjøre etc? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Ikke for øyeblikket, men kommer til å starte opp igjen en side med tutorials om php/mysql +++ som jeg la ned ifjor sommer, og den var ganske populær. Iflg. webalizer eller hva det hette, hadde vi ganske mye trafikk i mnd. Kan nevne at jeg har en 400 kbps linje ut. Lenke til kommentar
olear Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Oppgrader minnet til minimum 256mb (1GB blir overkill). Du bør også seriøst vurdere bedre linje. Lenke til kommentar
paulsen Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 For lite minne kan fort bli et problem hvis du skal ha databaser på serveren. Jeg kjørte en Xeon 2,4GHz server med bare 256MB DDR-minne.. selv om serveren ikke var så fryktelig mye belastet så merket jeg veldig god forskjell fra å gå fra 256MB til 1024MB minnne.. Jeg holder også med olear når det gjelder linje, 400kbit er veldig lite utlinje hvis du skal hoste noe som anonyme brukere får tilgang til.. Lenke til kommentar
olear Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Tror nok ikke _RebooT_ trenger så mye mer en 256MB, men han får bare prøve seg fram etter behov. BTW: Kjørte MySQL på en P60 24MB i et halvt år. Hadde mye trafikk, men greide seg fint. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hva defineres som mye trafikk? Lenke til kommentar
paulsen Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Joda, det "går" med mindre minne, mot at man bruker Swap. Jeg sier bare at man merker tydelig forskjell når man alltid har friallokert minne tilgjengelig :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Okei. Satser å 512 da, så har jeg litt å gå på. Men dere snakker om overkill. Er det bare et uttrykk dere bruker for å si at det er unødvendig mye ram (i dette tilfellet), eller kan det skje noe hvis jeg har for mye? (sikkert dumt spørsmål, men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå