Gå til innhold

Derfor Skuffer Forza meg!

BearT

Anbefalte innlegg

Så det mange mener er at om man ikke har Live-kitet til forza, så er det ikke et bra spill? Uten live så er det bare et greit spill?

Nei, men online er jo alltid et stort pluss, akkurat som det ville gitt GT4 et stort pluss. Noe de lovet men selvsagt droppet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og du vet jo tydeligvis ikke hvorfor de droppet det. Fordi det gjorde at spillet ble utsatt hele tiden, fordi de ikke fikk det som de ville.

Hva så? Online var jo liksom det som skulle være det store med GT4. Så etter 3-4 år eller hva det nå var de holdt på med utviklingen av spillet, med en sleip GT prologue utgivelse i mellomtidenl for å tappe fansen for enda mer penger, så rett før utgivelse sier de at online er droppet. Var snakk om en online versjon senere, men det har jo ikke skjedd, heldigvis forsåvidt. Litt rart egentlig, de kunne jo lpppet fansen for enda mer penger. Kommer kanskje noe om et halvt år eller noe allikevel...

At du synes kjøremodellen er mer realistisk i GT4 får du jo mene, men de aller fleste anmeldelser tyder på det motsatte.

Lenke til kommentar

Du vet jo ikke hva du prater om så hvorfor prate om det? Online delen var den hele store grunnen til at spillet hele tida ble utsatt. De droppa online delen for å kunne gi ut spillet. Så at online delen ble droppet rett før reales er tull.

GT Prologue var jo en smakebit av hva som skulle komme. Ingen som tvinget folk til å kjøpe det. De mest fanatiske kjøpte det. Og de som syns dte var intressant.

Kjøreopplevesen er nok mer realistisk i GT 4. Men du kjører sikkert ikke med ratt så det har du jo ikke peiling på.

Lenke til kommentar
Du vet jo ikke hva du prater om så hvorfor prate om det? Online delen var den hele store grunnen til at spillet hele tida ble utsatt. De droppa online delen for å kunne gi ut spillet. Så at online delen ble droppet rett før reales er tull.

GT Prologue var jo en smakebit av hva som skulle komme. Ingen som tvinget folk til å kjøpe det. De mest fanatiske kjøpte det. Og de som syns dte var intressant.

Kjøreopplevesen er nok mer realistisk i GT 4. Men du kjører sikkert ikke med ratt så det har du jo ikke peiling på.

Nei, jeg spiller ikke med ratt, som 99% av resten av befolkningen heller ikke gjør. Hater å spille med det. Så man må ha ratt nå plutselig for å skjønne om bilspill oppfører seg noenlunde realistisk eller ikke?

Hvorfor unnskylder du at det ikke or online? De fikk det ikke til selv etter gjentatte utsettinger, så da skal man bare godta det og ikke klage? Pisspreik.

Forza ligger langt foran GT4 i anmeldelser, ingen som sier at GT4 er så mye mer realistisk som du påstår. Men er vel kanskje ingen som har spilt med ratt av anmelderne heller... :roll:

Lenke til kommentar
Når man begynner gamen sin på Karriere begynner man med altfor god bil mener jeg

...

Jeg føler også det er for lett å tjene pengene og før jeg vet ordet av det vil jeg cruise rundt i en Dodge Viper.

En liten kommentar til dette:

Jeg er ikke av den tolmodige typen. Jeg liker å kjøre bilspill, men hadde egentlig utelukket Forca, pga det jeg regnte med at det ville gå så vanvittig tregt (i km/t og lang tid mellom oppgraderinger). Husker Need for Speed Porche på PC - der holdt jeg på å bli gal pga det tok så lang tid å få skikkelige biler.

Så når du nå forteller at det faktisk begynner med en OK bil, og det går raskt å komme seg videre, ble plutselig dette spillet svært interessant i mine øyne. Tror egentlig det er flere enn meg som er utolmodig og setter pris på akkurat dette.

Men er du sikker på at det ikke er en "Hard" mode?

Lenke til kommentar
Når man begynner gamen sin på Karriere begynner man med altfor god bil mener jeg

...

Jeg føler også det er for lett å tjene pengene og før jeg vet ordet av det vil jeg cruise rundt i en Dodge Viper.

En liten kommentar til dette:

Jeg er ikke av den tolmodige typen. Jeg liker å kjøre bilspill, men hadde egentlig utelukket Forca, pga det jeg regnte med at det ville gå så vanvittig tregt (i km/t og lang tid mellom oppgraderinger). Husker Need for Speed Porche på PC - der holdt jeg på å bli gal pga det tok så lang tid å få skikkelige biler.

Så når du nå forteller at det faktisk begynner med en OK bil, og det går raskt å komme seg videre, ble plutselig dette spillet svært interessant i mine øyne. Tror egentlig det er flere enn meg som er utolmodig og setter pris på akkurat dette.

Men er du sikker på at det ikke er en "Hard" mode?

Helt enig. Etter å ha "lidd" meg igjennom GT1/2/3 er jeg nå passe lei av disse uendelige kjøretestene man må igjennom og alt strevet før man i det hele tatt kan kjøre noenlude OK biler.

Det var gøy i begynnelsen for mange år siden for da var det noe nytt, nå er det et helvetes ork jeg ikke har tålmodighet til. Forza ligner mer på PGR2 her, man får ok biler forholdvis raskt (liker ikke PGR2 særlig dog).

Er fortsatt mange lekre biler jeg ikke har fått enda, etter en uke ca med ganske intensiv spilling, så jeg har fortsatt mye å "spille for". Så dette er ikke noe problem.

Er forsåvidt en hard mode, man kan stille inn nesten alt etter hvor vanskelig det skal være, AI biler easy/medium/hard, skru av/på forskjellige kjøreassists, om skader skal være realistiske eller kun kosmetiske, osv.

Man tjener også mer penger jo vanskeligere man har satt ting. Et helt perfekt opplegg synes seg. Man kan virkelig bestemme selv.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

en ting er sikkert, hvis du føler at du får pengene inn for fort så spiller du på det absolutt letteste.

Lenke til kommentar
Heisann, ny på forumet jeg. Måtte bare inn å se hva andre mente og Forza og tenkte jeg skulle lufte litt på mine kommantarer.

Har gledet meg til dette spillet i et halvt år, sett alle vidoene og alt.

Igår fikk jeg spillet og satt meg ned som en unge som har kjøpt sin første konsoll.

Inntrykket... Begrensa.

Hvorfor?

Vel, jeg har spilt en del av demoen og syntes den var topp, ingen skal klage på kjørerealismen og alt det der, grafikken er smooth men det er gameplayet det skranter på etter min mening.

Når man begynner gamen sin på Karriere begynner man med altfor god bil mener jeg, jeg savner å begynne med en gammel slitt bil fra tidlig 90 tallet istedenfor kjører jeg en Audi TT.

Lisensene, som er i Gt4 savner jeg også stort, burde absolutt være noe man må ta for å få være med i løpene her, istedenfor hiver man seg rett inn og soper inn penger lett som bare det. Man kan ikke kjøre alle baner fordi de er låst før man får nok level til å kjøre de... Syntes dette også blir for dumt, man får ikke følelsen av at man har kjøpt seg en bil og reiser rundt for å leve av det. Blir litt for arcade mode når man lissom må bygge seg oppover i poeng osv. for å få kjøre nye løp. Burde heller bare stått "Sorry, du harke rett bil eller nok hestekrefter for å kjøre her" eller lignende som det er på Gt4.

Kameravinkelen er også helt okej i Forza, men er ennå bedre i Gt4 hvor kamerater justerer seg når man speeder og bremser, noe som gir en enorm fartsfølelse. Har bare spilt Gt4 i millitæret ettersom jeg ikke eier Ps2 selv. Der er X-boxen mye bedre, men vi har sårt savnet et simulator spill.

Tuninga av biler er bra, på nivå med GT4, men føler som sagt at man får tilgang til pengene litt for raskt. Har bare kjørt 3-4 race men har allerede omtrent en ny bil. Kunne gjerne spilt et par timer før jeg fikk en bil med over 130 hestekrefter jeg.

Har ikke kjørt så utrolig mange løp av andre typer ennå siden jeg ike har høy nok level, idiotisk nok som jeg tidligere har nevnt men skal spille litt til å se om inntrykket mitt forbedrer seg. Håper det=)

Håper på tilbakemeldinger, jeg skriver ikke dette for å provosere :)

Dette med at du synes spillet var skuffende er antakelig fordi du har gledet deg for mye og dermed fått falske fohåpninger, det samme gjorde jeg med Fable(Xbox), jeg gledet meg så att jeg glemte att spillet kanskje var oppskrytt, noe det faktisk var.

Når det gjelder vanskelighets grad så for du nesten bare prøve på hardrer setup om mulig, jeg har dessverre ikke fått prøvd spillet enda.

I alle fall så tror jeg det er viktig å ikke bli blendet for sannheten om att spillet kan være dårligere enn anntatt.

Lenke til kommentar
Nei, jeg spiller ikke med ratt, som 99% av resten av befolkningen heller ikke gjør. Hater å spille med det. Så man må ha ratt nå plutselig for å skjønne om bilspill oppfører seg noenlunde realistisk eller ikke?

Hvorfor unnskylder du at det ikke or online? De fikk det ikke til selv etter gjentatte utsettinger, så da skal man bare godta det og ikke klage? Pisspreik.

Forza ligger langt foran GT4 i anmeldelser, ingen som sier at GT4 er så mye mer realistisk som du påstår. Men er vel kanskje ingen som har spilt med ratt av anmelderne heller... :roll:

Ehh...ja...man merker STOR forskjell på å spille med kontroll og med ratt og pedal. Selvfølgelig går det an å være realistisk uten ratt og pedal. Men skal man ha det realistisk nok, så MÅ man spille bilsimulator med ratt og pedal. det ligger jo litt i navnet. Man kjører da ikke bil med en kontroll, eller hva?

Forza kommer aldri til å bli like realistisk som GT4, største grunnen til dette er XBOX sin mangel på Force Feedback. Så kan nok være derfor at du syns det er kjedelig å kjøre bilspill med ratt på XBOX. FF utgjør hvertfall en enorm forskjell på bilspill.

Lenke til kommentar

Forza ligger langt foran GT4 i anmeldelser, ingen som sier at GT4 er så mye mer realistisk som du påstår. Men er vel kanskje ingen som har spilt med ratt av anmelderne heller...  :roll:

Ehh...ja...man merker STOR forskjell på å spille med kontroll og med ratt og pedal. Selvfølgelig går det an å være realistisk uten ratt og pedal. Men skal man ha det realistisk nok, så MÅ man spille bilsimulator med ratt og pedal. det ligger jo litt i navnet. Man kjører da ikke bil med en kontroll, eller hva?

Forza kommer aldri til å bli like realistisk som GT4, største grunnen til dette er XBOX sin mangel på Force Feedback. Så kan nok være derfor at du syns det er kjedelig å kjøre bilspill med ratt på XBOX. FF utgjør hvertfall en enorm forskjell på bilspill.

Xbox har jo Fanatec Speedster 3 ForceShock som skal simulere Force Feedback, den har fått gode tilbakemeldinger. Jeg har aldri prøvd den før, men jeg får håpe at den klarer å simulere FF så mye som mulig.

Edit: http://www.fanatec.com/

Endret av Spidy
Lenke til kommentar

Forza ligger langt foran GT4 i anmeldelser, ingen som sier at GT4 er så mye mer realistisk som du påstår. Men er vel kanskje ingen som har spilt med ratt av anmelderne heller...  :roll:

Eneste rattet jeg har prøvd var et force feedback ratt til PC. Synes det var mer irriterende å spille med enn moro. Ratt er oppskrytt, uansett. Jeg spilte Ferrari F355 Challenge på Dreamcast med kontroller og klarte det like bra som på spilleautomaten. Og dette er det meste realistiske bilspillet på noen konsoll.

Ratt er absolutt ikke avgjørende, og ihvertfall ikke force feedback, som jeg ser GT fantaster i et siste desperat forsøk prøver å trekke frem for å holde GT over Forza. Det holder ikke. Blir som å si at Daikatana på PC er bedre enn Halo Xbox fordi man kan styre Daikatana bedre med mus og taster.

Lenke til kommentar

LOL siste forsøk på å trekke GT over forza? Du vet jo tydelig ikke hva som er saken. Ratt er jo selvfølgelig avgjørende for et realistisk bilspill. Og FF er det som gjør ratt mest mulig realistisk. Men det skjønner tydelig ikke du. Blir som å snakke til en vegg, så det gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar
Ratt er oppskrytt, uansett.

Er det noe som nylig har blitt bestemt eller? Jeg har nemlig vært av den oppfatning at et godt sett med ratt og pedaler gir en mye bedre følelse enn med pad, hvor du i realiteten ikke har mulighet til å velge noe annet enn full gass, brems og (til en viss grad) rattomslag. Jeg prøvde Forza her om dagen, men savnet virkelig ratt og pedaler. Kjipt at ikke Driving Force Pro er kompatibelt med Xbox, jeg tror jeg kunne ha hatt mye moro med Forza da.

Ratt og pedaler er forresten en vanesak.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Jupp...akkurat. For at et realistisk spill skal bli realistisk, så MÅ man spille med ratt og pedal. Det er deilig når man klarer å kjøre igjennom en sving ved riktig bruk av gass\brems og svingradius. En deilig følelse.

Selv kjører jeg fortsatt et lite hakk bedre med pad enn med rattet. Dette fordi jeg er ekstremt vant til å kjøre med paden. Og det er litt uvant med ratt, men fy så mye bedre det er med ratt, og så mye mer moro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...